המכירות של חברת האופנה נקסט צמחו ב-4%; מנייתה זינקה ב־8%
לפי דוחות הקמעונאית הבריטית, הרווח עלה ב-0.5% במחצית הראשונה של השנה. עם זאת, המכירות בחנויות עצמן ירדו בתקופה זו ב־6.9% ואילו המכירות המקוונות זינקו ב־16.8%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד
קמעונאית הביגוד הבריטית נקסט דיווחה על מכירות טובות מהצפוי, ומנייתה זינקה ב־8% בבורסת לונדון. לפי דיווח החברה, מכירות הפריטים שאינם במבצע עלו ב־4.5% בחודשים ינואר־יוני השנה. עם זאת, המכירות בחנויות עצמן ירדו ב־6.9% בשעה שהמכירות המקוונות זינקו ב־16.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל צמחו מכירות נקסט במחצית הראשונה של 2018 ב־3.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
- מנכ"ל נקסט: "2017 היא השנה הגרועה ביותר שלנו"
- חשבתם שעלי אקספרס זולה? הכירו את האפליקציה שסחפה את הפריפריה הסינית
- יבוא אישי? זה בסך הכל יבוא מסחרי בתחפושת
הרווח של החברה לפני מס עלה ב־0.5% והגיע ל־311.1 מיליון ליש”ט. בעקבות הביצועים הטובים מהצפוי העלתה נקסט את תחזית הרווח שלה לשנה כולה ב־10 מיליון ליש”ט עד ל־727 מיליון ליש”ט. לצד העלאת תחזית הרווח, הדגישה נקסט כי שוק הקמעונאות הבריטי עדיין סובל מתנודתיות רבה, וכי היא מתכוננת לאפשרות שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופי ללא הסכם סחר חופשי. החברה הדגישה כי ההשפעה של ברקזיט ללא הסכם סחר חופשי צפויה להיות מתונה יותר מכפי שחושבים. לדבריה, בתרחיש כזה יעלה המחיר הכולל של הסחורות שלה ב־20 מיליון ליש”ט שיתבטא בעלייה של פחות מ־0.5% במחירים לצרכן.
הדברים עומדים בניגוד מוחלט לתחזית שהשמיע מנכ”ל נקסט לורד סיימון וולפסון בשנה שעברה כי עזיבה של בריטניה את האיחוד האירופי ללא הסכם שיסדיר את היחסים העתידיים, תגרום ל”שנים של דשדוש כלכלי” בבריטניה.
האנליסטית ג’ולי פאלמר מחברת הייעוץ בגביז טריינור אמרה לאתר בי.בי.סי ניוז כי “ההצלחה המתמשכת של נקסט נזקפת לזכות הכניסה המוקדמת של החברה למכירות באמצעות קטלוג, כבר ב־1988”.