קו הרכבת מירושלים יעבוד בסוכות? תרגיל משטרתי גדול ינסה לאשר מחר את הנסיעות בחג
השקה רשמית של הקו המהיר מתל אביב לבירה נערכה ביום חמישי, אך האישור הדרוש להפעלתו טרם התקבל. אם התרגיל יעבור בהצלחה יחלו הנסיעות ביום ג' ה-25 בספטמבר
משטרת ישראל, בשיתוף כוחות כבאות והצלה, אמורה לערוך מחר (א') תרגיל מסכם במטרה לאשר את הפעלת קו הרכבת מת"א לירושלים ב-25 בספטמבר (יום ג').
- נתניהו וכץ חנכו את קו הרכבת י-ם-ת"א: "עידן חדש"
- ישראל כץ חונך היום קו רכבת שאינו מוכן
- אחרי יומיים של שיבושים: הוקפאה השביתה ברכבת
כפי שפורסם ב"כלכליסט", אישורי הבטיחות הנדרשים טרם הגיעו, וגם בהשקה שערך שר התחבורה ישראל כץ בחמישי האחרון, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודו חלק מאנשי הרכבת שעוד אין אישור לקו. מאחר והסיכוי שאישור כזה יינתן בשישי או בשבת הוא בכל מקרה אפסי, נכון למוצ"ש עוד אין אישור להפעיל את הקו. בסביבת כיבוי האש הארצי אישרו שעוד אין אישור להפעלת הקו.
קו הרכבת המהיר לירושלים, או כפי שהוא מכונה רשמית פרויקט A1, יצא לדרך עוד כהחלטת ממשלה בשנת 2001 ותחת ממשלת אריאל שרון ז"ל. מדובר במסילה חשמלית באורך של כ-60 ק"מ שאמורה לחבר בין דרום תל אביב לבנייני האומה בירושלים בזמן נסיעה של כ-28 דקות. ההשקה הרשמית שלו נדחתה לפחות שלוש פעמים, כאשר בינואר האחרון הבטיח שר התחבורה כץ השקה רשמית בפסח, שלא קרתה. עלות הפרויקט התנפחה אף היא מכ-3.2 מיליארד שקל במקור לכ-7 מיליארד שקל כיום.
כאמור בחמישי האחרון הושק מחצית הקו מירושלים לנמל התעופה בן גוריון. מאחר והחשמול שלו עד תל אביב טרם הושלם, כדי לכסות את שתי קצוות הקו יהיה צורך להחליף רכבת בנתב"ג ולהמתין לרכבת הדיזל הישנה כ-12 דקות. ההשקה החלקית אף מחייבת רישום מראש של 48 שעות באתר הרכבת וזאת עקב מגבלה של 400 איש לנסיעה.
הרכבת החלקית תפעל בשלב זה רק פעמיים בשעה. בשלב זה אף גורם ברכבת או במשרד התחבורה מסןגל להתחייב על תאריך פתיחה מלא של הקו החשמלי וההערכות הן לאמצע 2019.