כבר לא מהדהד: גוגל עקפה את אמזון במכירות רמקול ההום מיני
רמקול ההום מיני של גוגל הפך ברבעון השני לנמכר ביותר בעולם ועבר את מכירות יריבו מבית אמזון, האקו דוט. אמזון עדיין מחזיקה בשוק בזכות מכירות הדגם הגדול יותר, אך הפער מצטמצם
- אלקסה של אמזון מגיעה לרמקול של וואווי - ול-20 אלף מכשירים
- דיווח: הרמקול החכם של פייסבוק יתחבר למסנג'ר, ימיר טקסט לדיבור
- רמקולים חכמים, תמונת מצב: השוק יכפיל את גודלו עד סוף השנה
לפי הדו"ח, ברבעון השני נמכרו בסך הכל 11.7 מיליון רמקולים חכמים (החברה לא פרסמה נתונים משווים מהרבעון המקביל ב-2017). ההום מיני של גוגל תפס את הנתח הגדול ביותר במכירות, עם 2.3 מיליון יחידות (20%), ודחק את האקו דוט של אמזון למקום השני עם 2.2 מיליון מכירות.
עם זאת, נתח השוק של הרמקולים החכמים של אמזון עדיין גדול יותר ועומד על 30% בסך הכול, בזכות אקו, הדגם היקר יותר, שמכר 1.4 מיליון יחידות. הדגם היקר יותר של גוגל, הום, מכר 800 אלף יחידות וניצב במקום הרביעי ברשימת הדגמים הנמכרים, לצד Tmail Genie של עליבאבא עם היקף מכירות זהה. נתח השוק הכולל של גוגל עמד ברבעון השני על 27%.
מחמשת הגדולים בולטת במיוחד היעדרותו של הומפוד, הרמקול החכם (והיקר) של אפל. לפי Strategy Analytics, למכשיר היה נתח שוק של 6% בלבד (כ-700 אלף יחידות), ואולם הוא הוביל את השוק בשיעור ההכנסות. "גוגל הום מיני ואמזון אקו דוט היו אחראים ל-38% ממספר המכשירים שנמכרו, אבל תרמו רק 17% לערך השוק בגלל המחיר הנמוך שלהם", אמר מנהל תחום הרמקולים החכמים בחברת המחקר, דייוויד ווטקינס, בהודעה לעיתונות.
עוד הוסיף ווטקינס ש"אפל, מצד שני, התמקדה בצד הפרימיום של השוק, וקידמה את יכולות האודיו של המכשיר יותר מאפשרויות השליטה הקולית שלו. כתוצאה, אפל לקחה רק נתח של 6% ממספר המכשירים, אבל היא מובילה את השוק בהכנסות עם נתח של 16% ומחזיקה בעמדה דומיננטית של 70% בשוק הקטן אך המתפתח של רמקולי פרימיום במחיר של 200 דולר ומעלה".