ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

מנכ"ל כביש 6 חוצה צפון לרגולטור וליזמים: "כל פרויקט שהיה בטיפולו של קבלן אחד עבד כמו שצריך"

לדברי שי לינדנר בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט", כל פרויקט תשתיתי גדול הוא מגה מבצע בפריפריה - לוגיסטיקה, עובדים, אוכל, דירות שכורות למומחים בין לאומיים ועוד אינספור מעגלים וכספים – כל אלו יוצרים דבר חדש באזורים הללו"

יואב סטולר 16:5305.09.18

לינדנר שמנהל את המיזם מטעמה של שפיר הנדסה, שנחברה להקים והפעיל את המקטעים הצפוניים שיתווספו לכביש 6 אמר כי "במקטע הצפוני הראשון בכביש 6 חוצה צפון החדש שיפתח בשבועות הקרובים, ניתן לראות שער לפריפריה והצפון". אמר מנכ"ל חברת כביש 6 חוצה צפון, שי לינדנר, בהוועידה הכלכלית הלאומית 2018 של "כלכליסט".

 

"מדברים על כך שכבר בימים ובשבועות הקרובים יפתח המקטע הראשון ועד סוף השנה יפתח כבר הכביש כולו", התגאה לינדנר שהחברה שמנהל הצליחה להקדים את המועד המקורי לפתיחת המקטע שנקבע למאי 2019. "מדובר באחד הפרויקטים הכי מורכבים עם הסטנדרטים הכי גבוהים שהיו כאן".

 

שפיר מחזיקה ברישיון בכביש 6 בצפון למשך 34 שנים. מדובר בקטע באורך כ-22 ק"מ ובמהלכם שלוש מנהרות באורך כולל של כ-5 ק"מ לכל כיוון. אלו שיגיעו מיקנעם עד למחלף סומך ישלימו יחד עם כביש 6 של נתיבי ישראל כ-170 ק"מ סך, הכל ממחלף שוקת בדרום.

 

 


 

שי לינדנר, מנכ"ל כביש 6 שי לינדנר, מנכ"ל כביש 6 צילום: עמית שעל

 

 

בבניית הקטע שקיעה החברה כ־2.5 מיליארד שקל, ולינדנר רואה בהשקעה הזו לא רק עסק כלכלי אלא גם מימוש הצמחת הפריפריה. "כשמדברים על פיריון ותעסוקה, כל כביש כזה או פרויקט כזה או אחר זה מפעל ענק שמביאים לאזורים האלה. כל פרויקט תשתיתי גדול הוא מגה מבצע בפריפריה - לוגיסטיקה, עובדים, אוכל, דירות ששכרנו ביקנעם למומחים בין לאומיים ועוד אינספור מעגלים וכספים – כל אלו יוצרים דבר חדש באזורים הללו".

 

לינדנר העביר ביקורת חריפה על הרגולטור. הוא הציג את הקשיים והעיכובים שהקים להם הרגולטור באמצעות הבירורקרטיה כשהוא משווה את זה לדוגמה משוק המזון: "כמו שקטשופ היינץ משום מה לא יכול לקרוא לעצמו קטשופ בישראל, ככה גם אצלנו הרגולציה יוצרת מצבים חדשים, בעייתים ומעכבים.

 

"לדוגמה, יש לנו שלטי ענק בכמויות בתוך המנהרה בגדלים שאין בשום מקום באירופה. ברגולציה ובבירורקרטיה כדאי שנאמץ את מה שקורה בחו"ל", קרא לינדנר לממשלה לשנות את כיוון הספינה. "כשמנסים להבין למה ישראל צריכה להיות שונה ולדרוש דברים שלא קיימים בשום מקום – תמיד יש סיבות: הנהג הישראלי אחר, מזג האוויר שונה ועוד אינסוף סיבות שתמיד ישנן".

 

לינדנר פנה לרגולטור והיזמים בישראל על מנת שיפעלו להובלת פרויקטים תשתיתיים באמצעות קבלן אחד בלבד. "אל תחלקו את העבודה, התיאום בין הקבלנים יוצר עיכובים ובעיות במיזמים וכל הציבור סובל מזה. כל פרויקט שהיה לאחרונה תחת טיפולו של קבלן חזק אחד עבד כמו שצריך ונתן ביצועים יפים ואפילו הקדים את הדדליין בהרבה מהמקרים, אל תעשו סלמי מהמיזמים – אנחנו נסבול".

 

על רקע הבלבול המובנה בכביש האגרה החדש מנכ"ל כביש 6 חוצה צפון מבהיר כי הם למרות הקשיים שצפויים בהתחלה ביכולתם להפוך את הכביש החדש לפופולרי וברור לציבור הישראלי. "כביש 6 היום כולנו יודעים מה זה. האתגר שלנו היום זה להסביר ללקוחות של כביש 6 שהמנויים שלהם לכביש 6 הישן לא יעבוד אצלנו כשהערך המוסף שאנחנו נציע להם הוא ברור. זה אתגר אפשרי כשהיום כולם נמצאים בסלולר והדיגיטל הוא הזירה שתקל עלינו לעשות את זה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x