הוועידה הלאומית
יו"ר נמל אשדוד: "בשנתיים הקרובות הנמל ישקיע למעלה ממיליארד ש'"
אורנה הוזמן בכור בוועידה הכלכלית הלאומית: "ההשקעה תגיע ממקורותינו, זה לא סוד שמצבנו הכלכלי מצוין". עוד אמרה: "צריך לשנות את ה-DNA הארגוני מרמת ההנהלה לרמת העובדים"
"בשנתיים הקרובות נמל אשדוד ישקיע למעלה ממיליארד שקל כדי לתת שירות יותר טוב ללקוחותיו. ההשקעה תגיע ממקורותינו, זה לא סוד שמצבנו הכלכלי מצוין" כך אמרה היום (ד') אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד בשיחה עם הכתב ליאור גוטמן, בוועידה הכלכלית הלאומית 2018 של כלכליסט.
הוזמן בכור אמרה את הדברים במענה לשאלה על היערכות הנמל לקראת שנת 2021, בה ייפתח נמל פרטי חדש באשדוד בניהול חברת TIL ההולנדית.
- אבי גבאי: "אלחם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת"
- מנכ"ל קסטרו: "הפרסומת שנפסלה? ממליץ להורים לראות את האלימות בפורטנייט"
- מנכ"ל סודהסטרים: "היינו אויבים קשים של פפסיקו ובסוף זה הפך לחתונה"
"אני רואה בתחרות הזדמנות לעשות את השינוי בנמל. נתחרה לא רק בנמל החדש שנבנה מעבר לשובר גלים, יהיו בארץ שישה נמלים - שני נמלים באשדוד, שניים בחיפה ונמל מספנות ישראל ונמל אילת. אבל התחרות היא לא רק מול הנמלים, יש לנו הזדמנות לעשות קפיצת מדרגה אזורית ולהתחרות עם נמלים באזור דוגמת לימסול ופיראוס. ב-2021 אנחנו נהיה ערוכים לתחרות".
עוד אמרה הוזמן בכור כי "החברה מרוויחה, יודעת לעבוד ולתת שירות, אבל צריך לשנות את ה-DNA הארגוני מרמת ההנהלה לרמת העובדים. העובדים רוצים נמל חזק ומרוויח. עידן השביתות שייך לשנות ה-80, היום אין סיבה לשבות. עובדה שהשביתה במאי לא הביאה לשום דבר. אין סיבה לשבות, אפשר לשבת למשא ומתן. כשאתה לוקח את העובדים כשותפים, אפשר להצליח. יש חברות ממשלתיות שהשכילו לעשות שינוי כזה, בזק עשתה את זה יחד עם העובדים. דוגמא אחרת היא חברת שקם שלא הצליחה לעשות שינוי ולא שרדה, כי היא לא עשתה התאמות לעולם המשתנה.
הוזמן בכור התייחסה גם למאמצי הנמל להכניס שותף. לדבריה הוחלט על שינוי מגמה ובמקום לחפש משקיע פיננסי, "נמל אשדוד רוצה להתכונן לתחרות עם משקיע אסטרטגי. אנחנו רוצים מישהו עם ערך מעולם הספנות. היו כאן החברות הכי גדולות בעולם. הן מגלות עניין בישראל. ברגע שייכנס עוד משקיע המדינה תיתן לנו עוד שני רציפים, למעשה על זה המשא ומתן כרגע תקוע. אחרי החג אני בטוחה שיחתם ההסכם".