ג'ינס ואקטיביזם: ליווייס תממן קמפיינים נגד אלימות נשק בארה"ב
החברה תתרום יותר ממיליון דולר בארבע השנים הקרובות לארגונים שפועלים להסברה וצמצום מקרי הירי בארה"ב. בנוסף, תקים בעצמה ארגון חדש שיפעל בנושא. "אמריקאים לא צריכים לחיות בפחד מאלימות וכלי נשק", אמר מנכ"ל ליווייס, צ'יפ ברג
ענקית הג'ינס האמריקאית ליווייס הודיעה אתמול (ג') שתשיק סדרת יוזמות לתמיכה בקבוצות שעובדות למניעת אלימות באמצעות נשק חם בארה"ב. מנכ"ל ונשיא החברה, צ'יפ ברג, כתב אתמול במגזין פורצ'ן שהחברה "לא יכולה לעמוד מנגד במה שנוגע לנושאים שמאיימים על המרקם הקהילתי שבתוכו אנו חיים ועובדים".
- מחקר: 250 אלף בני אדם נהרגים מנשק חם בכל שנה
- קוד לרצח: איך עוצרים הפצת נשק המבוסס על מדפסות 3D?
- רפורמת הנשק בארה"ב כבר נתקלת במעצור ראשון
"אולי תשאלו את עצמכם מדוע חברה שלא מייצרת או מוכרת כלי נשק מתעסקת בנושא הזה, אבל עבורנו התשובה פשוטה", כתב ברג. "אמריקאים לא צריכים לחיות בפחד מאלימות וכלי נשק. זהו נושא שמשפיע על כולנו - מעל כל הדורות וכל מעגלי החברה".
ברג אמר שזו אחריותו להתבטא בנוגע לנושאים חשובים, מאחר והוא עומד בראשה של "חברה מונעת-ערכים שידועה בכל העולם כחלוצה של המערב האמריקאי, ובתור אחד הסמלים הגדולים של החירות האמריקאית". הוא הוסיף שאינו תומך בביטול התיקון השני לחוקה המתיר נשיאת נשק, או בתיוג בעלי נשק כ"בלתי אחראיים".
בכוונת החברה לתרום יותר ממיליון דולר בארבע השנים הקרובות לארגונים ללא מטרות רווח ואקטיביסטים שפועלים בקרב בני נוער במטרה לחסל את האלימות והשימוש בכלי נשק, וזאת ע"י הקמת "הקרן למחר בטוח יותר" (Safer Tomorrow Fund).
יצרנית הג'ינס חברה גם לקבוצת הפיקוח על כלי נשק Everytown for Gun Safety ולגופים אחרים, במטרה ליצור איתם ארגון חדש בשם Everytown Business Leaders for Gun Safety. ברג תיאר את הקבוצה שתוקם כ"קואליציה של מנהיגים עסקיים שמאמינים – כמונו - שלעסקים יש תפקיד קריטי ומחויבות מוסרית לעשות משהו נגד מגפת אלימות כלי הנשק בארה"ב".
עם זאת אמר ברג שהוא מודע לעובדה שהעמדה שחברתו נוקטת בעד פיקוח על כלי נשק שנויה במחלוקת. "בעוד עצם נקיטת העמדה עשויה להיות לא פופולרית עבור חלק מהאנשים, ישיבה בחיבוק ידיים אינה עוד אפשרית עבורנו", סיכם.