הדינוזאורים ומכוניות הספורט עזרו למכירות לגו להתאושש
חברת הצעצועים שספגה פגיעה לאחר פשיטת הרגל של רשת טויס אר אס דיווחה על עלייה של 1% במכירות במחצית הראשונה של השנה. מנכ"ל החברה, נילס כריסטיאנסן אמר כי הוא "מרוצה מהעמידה ביעדים" וסימן את המטרות הבאות: התרחבות בסין ושילוב של קוביות הלגו עם עולם התכנות
- לגו בונה על שותפות דיגיטלית עם טנסנט כדי לאושש מכירות
- כבר לא טרנדי? לראשונה זה עשור - ירידה במכירות של לגו
- פארק לגולנד ביפן לא הגיע ליעד המבקרים
לגו נפגעה גם מפשיטת הרגל של רשת הצעצועים האמריקאית טויס אר אס, אך כעת היא מדווחת כי הביקוש הגבוה למוצרים חדשים כמו קולקציית הדינוזאורים מהסרט עולם היורה עזרו לייצב את ההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית. "אני מרוצה, כי הצבנו לעצמנו יעד לייצב את הצמיחה השנה, ועמדנו ביעד כבר בחצי השנה הראשונה", מסר מנכ"ל החברה נילס כריסטיאנסן.
עם זאת, לגו עוד רחוקה מהצמיחה שחוותה בשנים קודמות. על פי הנתונים שפרסמה החברה, שנמצאת בבעלות פרטית, המכירות לצרכנים עלו ב-1% בחצי השנה הראשונה, בעוד שההכנסות נפלו ב-5% ל-14.3 מיליארד קרונה (2.23 מיליארד דולר). לשם השוואה, ב-2015 דיווחה החברה על זינוק של 25% במכירות.
המכירות במערב אירופה עלו בשיעור חד ספרתי ואילו בצפון אמריקה נרשמה ירידה קלה. לעומת זאת, סין נותרה נקודת אור ורשמה צמיחה דו ספרתית. אם כי סין מייצגת פחות מ-10% מכלל מכירות החברה. למרות הכל בלגו מתכוונים לפתוח שתי חנויות דגל במדינה – בשנגחאי ובבייג'ינג. החברה ממשיכה גם את השותפות שלה עם ענקית האינטרנט הסינית טנסנט, והיא עובדת עם משרדי חינוך מקומיים ובתי ספר בסים כדי לעודד ילדים לשחק בלגו כדרך לשפר את הכישורים המוטוריים, היצירתיות והריכוז שלהם. "הסינים מעריכים ומעוניינים שהילדים ילמדו תוך כדי משחק, לכן יש התאמה טובה בין סין ולגו", הצהיר כריסטיאנסן, שנכנס לתפקידו בשנה שעברה.
בלגו מקווים גם למשוך לקוחות חדשים הודות לשילוב בין הקוביות המסורתיות ועולם האינטרנט. כריסטיאנסן ציין כדוגמה אפליקציה שמאפשרת לילדים לכתוב קוד פשוט שיאפשר להם לשלוט ברכבת שבנו.