$
חדשות נדל

הנמנום של עיריית חיפה מעכב בניית פארק הייטק

תוכנית פארק עוזיה אלרון סמוך לצ'ק פוסט אושרה כבר ב־2012, אך בעיות פיתוח מונעות מהיזמים להוציא היתרי בנייה. העירייה: “הפיתוח מקודם בקצב מהיר, ובשלב זה מוקם החלק המזרחי”

נמרוד בוסו 08:1829.08.18

עיריית חיפה מתמהמהת בעבודות פיתוח באזור צומת הצ’ק פוסט, ומעכבת את הקמת פארק עוזיה אלרון, שיכלול הייטק ומסחר, ותוכניתו אושרה כבר לפני שש שנים - כך טוענים יזמים שרכשו קרקעות במקום ועדיין אינם יכולים לממש את זכויותיהם ולהוציא היתרי בנייה. התוכנית אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז חיפה כבר בינואר 2012, ופורסמה ברשומות ביולי באותה השנה. אחת מפעולות הפיתוח העיקריות שעל העירייה לבצע היא העתקת תעלת נחל עין סעדיה, החולפת כיום בלב המתחם.

 

בחלקו המזרחי של המתחם, בן 280 הדונם, עבודות הפיתוח מצויות בשלבים מתקדמים יותר ואף החלה בנייתם של שלושה מבנים. אולם בחלקו המערבי טרם החלה העירייה לפעול. חברת רפאל נדל"ן, שבבעלות היזם דוד רפאל — המחזיקה ב־9 דונמים במקום ובזכויות בנייה לשני מבנים בשטח כולל של כ־50 אלף מ”ר - טוענת כי התנהלות העירייה גורמת להפסדי עתק לחברות הבנייה שרכשו שטחים במקום, ולאחרונה שלחה לעירייה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים.

 

 

הדמיית הפארק. כולל 50 אלף מ”ר שטחי ציבור הדמיית הפארק. כולל 50 אלף מ”ר שטחי ציבור

 

פארק עוזיה אלרון, שמתוכנן צפונית לצ'ק פוסט, כולל זכויות של 250 אלף מ"ר שטחי תעסוקה וכ־50 אלף מ"ר שטחי ציבור. מדובר בשטח בעל פוטנציאל עסקי גבוה, הממוקם במרכז המטרופולין, בין חיפה לקריות, ובעל נגישות גבוהה לשורה של צירי תחבורה מרכזיים, ובהם כביש 4 (חיפה־תל אביב הישן), כביש 22 (עוקף קריות) ומנהרות הכרמל. כמו כן הוא צמוד לתוואי הרכבת ולתחנת הרכבת "מרכזית לב המפרץ", שממנה יוצאים קווים לתל אביב, לנהריה ולכרמיאל.

 

 

השטח המיועד להקמת הפארק, צפונית לצ’ק פוסט. תעלת נחל עין סעדיה חולפת במרכזו השטח המיועד להקמת הפארק, צפונית לצ’ק פוסט. תעלת נחל עין סעדיה חולפת במרכזו צילום: אלעד גרשגורן

 

"אף שמדובר בתוכנית שאושרה על ידי הוועדה המחוזית בתחילת ינואר 2012, טרם החלה העירייה בפעולות המוקדמות שעליה להשלים כתנאי מקדים להוצאת היתרי בנייה, ובשל כך נמנעת ממרשנו האפשרות לממש זכויותיו במקרקעין", נכתב במכתב ששלחה עו"ד מיכל גוטסמן־ברק לעירייה בשמה של רפאל. עוד נכתב כי עד כה השקיעה החברה סכומי כסף רבים ברכישת הקרקע ובתכנון הפרויקט וכי "ככל שפעולות הפיתוח לא תקודמנה בדחיפות, לא תיוותר בידי מרשנו הברירה אלא לממש את זכויותיו על פי כל דין".

 

מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן דוחה בתוקף את טענותיה של רפאל: "פיתוח השטח מקודם על ידי העירייה בקצב מהיר תוך שבשלב זה מוקם החלק המזרחי של הפארק. כעת מצויים בשלב בנייה והיתרים מתקדמים ארבעת המגרשים הראשונים, עם היקפי בנייה של עשרות אלפי מטרים מרובעים. העבודות בחלק המערבי יימשכו על פי תוכנית העבודה המצריכה תקופת הקמה לא קצרה לאור הצורך ב'העמסת' הקרקע החרסיתית למניעת שקיעות עתידיות. בנושא ההנדסי הזה אין קיצורי דרך, ונדרש להשלים את עבודות הפיתוח באופן מיטבי עד שניתן יהיה להוציא את היתרי הבנייה גם בחלקו השני של המתחם".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x