חברת הלוויין yes צמצמה בחדות את ההפסד הרבעוני ל-10 מיליון שקל
החברה הציגה היום את הדוחות הכספיים, לפיהם ההפסד השנתי הצטמצם משמעותית לעומת הפסד של כ-151 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד
חברת הלוויין yes מסכמת היום את הרבעון השני של השנה, במסגרת הדוחות הכספייים של בעלת השליטה בזק - עם ירידה ניכרת בהפסד בשורה התחתונה של הדוח.
- yes ללקוחות STING TV: תוכלו לצפות בערוצי הבסיס של ספורט 5 בחינם
- נתניהו, אלוביץ' והמפגש החשאי במעון בבלפור
- הסדרת שוק הטלוויזיה: תופחת הרגולציה על HOT ו-yes, תחול בהדרגה גם על סלקום TV ופרטנר TV
שוק הטלוויזיה ידע התפתחויות משמעותיות מאוד בשנים האחרונות כאשר כניסתה של נטפליקס לישראל, פתיחת שירותי ה-TV של סלקום ופרטנר והשינוי בהרגלי הצפייה נותנים את אותתם. עם זאת, ב-yes הציגו היום נתונים טובים יחסית הכוללים עלייה בהכנסה החודשית הממוצעת ללקוח לצד גידול במצבת הלקוחות.
עם זאת, לתוצאות המרשימות הללו שהציגה חברת הלוויין, תרם לא מעט השכלול שעשתה החברה בחישוב ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח – נתון שהוא הלב הפועם של חברות התקשורת על גווניהן. ה-ARPU (הכנסה למשתמש) ברבעון השני של שנת 2018 בחברה הסתכם בכ-215 שקל לעומת כ-214 שקל ברבעון הקודם.
כך, לחישוב ההכנסה מלקוח נכנסו הסעיפים המוכרים כמו ציוד, ערוצי פרימיום, מוצרים על סוגיהם אבל גם הכנסות yes מתוכן ועוד אפיקי פעילות נוספים שלא הוסברו.
נזכיר כי yes רשמה כבר מספר הצלחות בייצוא התוכן הטלוויזיוני שלה לחו"ל כמו גם מכירתו לשידור בערוצים מסחריים בישראל כשההצלחה המוכרת ביותר היא פאודה שהוציאה לאחרונה את עונתה השנייה ומשודרת ברחבי העולם בנטפליקס. על מנת להבין את תמונת המצב באופן ברור יותר פנה כתב "כלכליסט" אל yes בבקשה להביא את נתון ה-ARPU בנטרול ההכנסות מתוכן, אבל שם השיבו בשלילה בחסות הרצון שלא לחשוף את הנתונים הללו בחסות סודיות מסחרית.
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2018 ב-yes הסתכמו בכ-375 מיליון שקל, ירידה של כ-9.9%, לעומת רבעון השני אשתקד שהסתכם בכ-416 מיליון שקל. בחברה הסבירו את הירידה בעיקר בקיטון במצבת הלקוחות ובירידה בהכנסה ממוצעת למנוי ביחס לאותה התקופה בשנה שעברה.
ברבעון השני ב-2017 עמדה ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח על כ-229 שקל, קיטון של כ-6.1% בהשוואה ל-215 שהוצג היום.
בסיס המנויים של yes ברבעון השני של שנת 2018 עלה בכ-2,000 מנויים והגיע למצבת של כ-582 אלף מנויים. זאת בעוד שברבעון המקביל בשנה שעברה עמד מספר המנויים על 597 אלף.
ההפסד התפעולי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-17 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-49 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. עיקר הירידה נובע מהקיטון בהכנסות, עדכון הפרשה לתביעות ומעליה בהוצאות התוכן.
ההפסד הנקי ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-10 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-151 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. עיקר הירידה נובע מהפחתת נכס המס ברבעון המקביל ומהשינוי בהכנסות מימון, נטו. ללא תיקון נכס המס וההפרשה החד פעמית לתביעות, היה נרשם ברבעון המקביל רווח של כ-12 מיליון שקל וברבעון זה רווח הנמוך ממיליון שקל.
רן גוראון, מנכ"ל yes" :yes מציגה היום הישג מרשים המצביע על כך שהאסטרטגיה אותה השיקה החברה בתחילת השנה עם מהלך ULTIMATE yes (המעניק יותר ערך במחיר אחיד לכלל הלקוחות - 199 שקל), לצד שירות STINGTV, נשאה פרי: yes בולמת את הנטישה שאפיינה את השנתיים וחצי האחרונות ואף גדלה במצבת הלקוחות, מציגה התייצבות בהכנסות בהשוואה לרבעון קודם ולפיכך, גם ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עלתה (ARPU) בהשוואה לרבעון קודם, וזאת בשוק רווי תחרות ובסביבה מאתגרת. סל המוצרים אותו מציעה היום חברת yes הוא המוביל בשוק הטלוויזיה וכולל תוכן מקורי ובינלאומי פורץ דרך וזוכה פרסים, חדשנות מוצרית ושירות לקוחות מצטיין, וכל זאת תחת מותג שנבחר רק לאחרונה במקום הראשון במדד המותגים מכל חברות התקשורת".
נתונים אלו התפרסמו היום כשברקע מנהלת yes כמו גם HOT תחרות ששוק הטלוויזיה בישראל לא ידע כמותה. כך, שתי החברות המובילות בתחום נאלצו להוריד מחירים ולייצר מוצרים חדשים עבור קהלים נוספים שבעבר לא קיבלו פתרון ייעודי. דוגמה לכך היא הפעילות של סטינג TV שמציע טלוויזיה על גבי הרשת תוך בניית חבילת צפייה מותאמת אישית והמבצע שמובילה yes בו מציעה חברת הלוויין עסקת תוכן מקיפה ביותר הכוללת מגוון גדול מאוד של ערוצים ב-200 שקל בלבד. מחיר שלא היה מזוהה עם חברות הטלוויזיה וודאי לא בעבור התמורה המוצעת בימים אלו.