$
תעשייה ופיננסים

יוניקלו תתרחב באסיה, אבל תישאר מחוץ לקניונים

הרשת היפנית מכוונת לחנויות ברחובות הראשיים של אזורים פרבריים, בעקבות ההצלחה של סניף כזה שפתחה השנה בתאילנד

שירות כלכליסט 18:0522.08.18

רשת האופנה היפנית יוניקלו מתרחבת לדרום מזרח אסיה ואוקיאניה – על כך מדווח העיתון ניקיי.

 

 

 

בכוונת הרשת להכפיל את מספר החנויות שלה באזורים הללו לכ־400 עד שנת 2022 תוך התמקדות בחנויות בפרברים, שאינן נמצאות בהכרח בקניונים. בהתאם, המטרה היא לשלש בתקופה המדוברת את ההכנסות באזורים הללו ל־300 מיליארד ין, זאת לעומת הכנסה של 100 מיליארד ין שנרשמה בשנה הפיסקאלית האחרונה.

פאסט ריטיילינג, החברה־האם של יוניקלו, מצפה שההכנסות הכוללות יטפסו ל־3 טריליון דולר בארבע השנים הללו.

 

יוניקלו כאמור מכוונת כעת לחנויות ברחובות הראשיים בפרברים ולא מחפשת קניונים להיכנס אליהן. במרץ האחרון נפתחה לראשונה חנות כזו בתאילנד, שזכתה להצלחה רבה, כך לדבריו של סאטושי האטאסה, בכיר בחברה־האם. בתאילנד נפתחה מאז חנות שנייה ואחרות מתוכננות למדינות נוספות באזור, בראשן הפיליפינים ומלזיה. הרשת פועלת באזור גם במדינות כמו אוסטרליה, אינדונזיה וסינגפור.

 

 

חנות יוניקלו בטוקיו חנות יוניקלו בטוקיו צילום: בלומברג

 

הפעלת 400 חנויות תעניק ליוניקלו נוכחות פיזית גדולה יותר לעומת רשתות מתחרות כמו זארה ו־H&M. כך למשל, הרשת השבדית מפעילה כ־130 סניפים בדרום מזרח אסיה ואוקיאניה, בעוד שלאינדיטקס, הבעלים של זארה, יש 180 סניפים, מספר זהה לזה של יוניקלו, נכון לפברואר.

 

ליוניקלו 2,042 סניפים ברחבי העולם, נכון לסוף 2017, מתוכם 833 ביפן. סין היא השוק הגדול ביותר של החברה מחוץ ליפן עם 608 סניפים. עם זאת, האטאסה, המכהן גם כמנכ"ל יוניקלו הודו, סבור כי לתת־היבשת הפוטנציאל להפוך לסין הבאה. יוניקלו כבר מצאה שותפה מקומית לייצור, זאת כדי לעמוד בדרישות של הודו לכניסתם של מותגים זרים. החנות הראשונה צפויה להיפתח בדלהי בשנה הבאה. "ברגע שהעסק יתרומם נחשוב על הצעד הבא", סיכם האטאסה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x