"הפוטנציאל של קורנית גדול כמו זה של אינדיגו לפני 15 שנה"
המנכ"ל החדש של חברת המדפסות רונן סמואל, שניהל בעבר את אינדיגו, מכוון גבוה: "האתגר שלי הוא להגדיל את קורנית פי שלושה־ארבעה בזמן קצר". הרווח הנקי של קורנית זינק ברבעון השני ל־3.2 מיליון דולר, לעומת 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל
חברת קורנית דיגיטל, המפתחת מדפסות ודיו מיוחד לבדים עבור תעשיית הטקסטיל, פירסמה אתמול את דו"חות הרבעון השני של 2018, שהיה האחרון תחת המנכ"ל הקודם גבי זליגסון.
- פערים של מאות אחוזים בעמלות המסחר בין חברי הבורסה
- למה המשקיעים של טבע הענישו את המניה מיד לאחר הדו"חות?
- דוחות טבע: התחזיות עלו, אך המשקיעים ציפו ליותר
המנכ"ל החדש רונן סמואל נכנס לתפקיד לפני כשבוע, אך בשיחה עם "כלכליסט" הוא סיפר כי "בחודשיים האחרונים עשינו העברת מקל מסודרת מאוד. יובל כהן (יו"ר קורנית ומייסד ושותף מנהל קרן פורטיסימו, המחזיקה ב־11% ממניות החברה, ד"ר) וזליגסון הכינו הכל מראש. החפיפה החלה עוד לפני ההודעה הרשמית על המינוי (שיצאה חודש לאחר פרסום הדו"חות של הרבעון הראשון של 2018, ד"ר). בזמן הזה טסנו להיפגש עם אנליסטים ולקוחות בארה"ב, ובמקביל נפגשתי עם כל העובדים והמנהלים של החברה".
"הפוטנציאל של קורנית גדול לפחות כמו זה שראיתי באינדיגו לפני 15 שנה. אנחנו כבר מצליחים למכור מכונות, ויש לנו שוק טוב", אומר סמואל. "האתגר המרכזי שלי הוא להגדיל את קורנית פי שלושה־ארבעה ממה שהיא כיום, בתקופה קצרה".
ההכנסות של קורנית עלו ברבעון השני ב־25.5%, והסתכמו ב־35.9 מיליון דולר, לעומת 28.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2017. הרווח הגולמי זינק ב־32.3% והגיע ל־17.6 מיליון דולר (49.2% מהמכירות), לעומת 13.3 מיליון דולר (46.6% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של קורנית עלה ב־138.3% והסתכם ב־3.2 מיליון דולר (8.8% מההכנסות), לעומת 1.3 מיליון דולר (4.7% מההכנסות) ברבעון אשתקד.
מניית קורנית זינקה מתחילת השנה ב־18.5%
הרווח הנקי של החברה הסתכם ב־3.2 מיליון דולר או 9 סנטים למניה, לעומת 1.5 מיליון דולר או 4 סנטים למניה ברבעון המקביל. בקופת המזומנים של קורנית נמצאים 102.7 מיליון דולר ללא חוב, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 660 מיליון דולר, לאחר זינוק של 18.5% מתחילת השנה.
סמואל הגיע לקורנית מ־hp אינדיגו, שם עבר ב־18 השנים האחרונות בכמה תפקידים - האחרון שבהם כמנכ"ל. ב־2002 רכשה hp את אינדיגו, שנוסדה על ידי בני לנדא ועסקה בייצור מכונות דפוס דיגיטלי, תמורת 830 מיליון דולר.
אחד משיתופי הפעולה המרכזיים של קורנית הוא עם ענקית קמעונאות אמזון ב־2017 חתמה ענקית המסחר ברשת חתמה על הסכם לחמש שנים עם קורנית, שבמהלכן תספק החברה הישראלית מערכות דפוס דיגיטלי לאמזון. לפי מקורבים לעסקה, מדובר במאות מכונות, שעלות כל אחת מהן מוערכת ב־400-300 אלף דולר; ובנוסף, דיו ב־95-80 אלף דולר בשנה למכונה.
אמזון עשויה לרכוש 8% מחברת המדפסות
מטרת שיתוף הפעולה היא להציע ללקוחות אמזון שירותי הדפסה בהתאמה אישית על חולצות ומוצרי טקסטיל, עם אופציה לכך שאמזון תרכוש נתח מהחברה הישראלית, שעשוי להגיע ל־8%. אבל עד כה אמזון לא רכשה ממניות קורנית, ורכישת המכונות מתעכבת. "הלקוחות האסטרטגיים שלנו הגיעו לישראל לפני כמה שבועות. הצגנו להם את המוצרים שלנו והם נפלו מהרגלים" סיפר סמואל, אך הוא סירב לציין את שמה של אמזון. "באופן כללי, מערכת היחסים עם הלקוחות האסטרטגיים הגיעה לרמה אחרת ממה שהיה בשנה שעברה, בעיקר ברמה הטכנית ושיתופי הפעולה".
קורנית שממוקמת בראש העין ומעסיקה 412 עובדים, צופה שברבעון השלישי ההכנסות ינועו בטווח של 36–39 מיליון דולר, ושיעור הרווח התפעולי יהיה בטווח של 10%–14%.