מילון כלכליסט

PPC 
צילום: שאטרסטוק
 

פרסום בגוגל: 10 דברים שחובה להכיר לפני שמתחילים לפרסם

כל אחד יכול להתחיל לפרסם את העסק שלו בגוגל, כמו שכל אחד יכול לייצג את עצמו בבית משפט. הפרסום בגוגל מכיל המון אפשרויות פרסום חלקם מורכבים יותר וחלקם מורכבים פחות אבל כמו כל דבר חשוב מאוד לשלוט בפרטים הקטנים, מתן אסטון מחברת BOOSTIT, יעשה לכם סדר

בשיתוף boostit 05.08.18

1. פרסום ממומן בגוגל לא יציל לכם את העסק:

אין ספק שהפרסום בגוגל הוא אפיק פרסום רווחי, יעיל ומביא תוצאות בזמן קצר. כאשר הדבר הכי מיוחד בו בהשוואה למרבית אמצעי הפרסום שהוא מוצג אך ורק לאנשים שצריכים באותו רגע את המוצר או השירות שלכם. אך עדיין, פרסום בגוגל טוב ככול שיהיה לא יציל לכם את העסק לבד.



בשביל להצליח עם הפרסום בגוגל צריך שיהיו אנשים שירצו לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים, התמחור שלכם הוא חייב להיות מחיר שאנשים מוכנים לשלם וכמובן שיש לכם אתר או עמוד נחיתה שנראה טוב.

 

במידה ואין לכם את כל הדברים שהזכרתי, אין לכם מה להתחיל לפרסם בגוגל, אתם פשוט תפסידו כסף וחבל.

 

2. איך עובד הפרסום בגוגל?

הדבר השני שחושב להכיר זה כיצד מערכת הפרסום של גוגל עובדת, המון מפרסמים לא באמת יודעים איך המערכת פרסום עובדת, אז בוא נעשה לכם קצר סדר בנושא:

 

גוגל עובד בצורה של מכרז שכל מפרסם יכול להציע מחיר מקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל מילת מפתח.

 

הפרמטר השני שגוגל מסתכל עליו הוא ציון האיכות של מילת המפתח, כאשר ציון האיכות הינו מדד שהמפרסם מקבל לכל מילת מפתח בסולם של 1-10, כאשר 10 זהו הציון איכות הגבוה ביותר שיש.

 

ובסוף גוגל כופל את 2 הנתונים יחד: מחיר מקסימלי וציון איכות ומקבל AD Rank (דירוג מודעה) שהוא קובע באיזה מיקום תופיע המודעה של המפרסם וגם כמה נשלם לקליק בפועל:

 

 

הפרסום בגוגל עובד בשיטת CPC (תשלום לפי קליק), המפרסם משלם אך ורק אם גולש לחץ על המודעה שלו, מאוד משתלם אם יודעים לעבוד נכון עם גוגל.

 

3. חשיבות עמוד הנחיתה בקמפיין ממומן

הקמפיין הממומן שלכם הוא רק חצי דרך, גם אם ניהול קמפיין בגוגל ברמה הגבוה ביותר, הוא יביא לכם תנועה רלוונטית לאתר אבל החלק השני לא פחות חושב והוא אתר האינטרנט שלכם, לאן הגולש מגיע אחרי שהוא לחץ על המודעה שלכם.

 

• אתם חייבים אתר אינטרנט שנראה מכובד, אומנם נראות זה משהו סובייקטיבי אבל אתר אינטרנט שנראה מזעזע בדרך כלל זה משהו שהוא מאוד ברור לעין, תשתדלו שהאתר שלכם לא יראה מזעזע ויהיה יותר קרוב לאתר מכובד ויפה.

• עמוד הנחיתה חייב להיות רלוונטי למה שהגולש חיפש, אם הגולש חיפש שירות מסוים שאתם מציעים, תפנו את הגולש לעמוד השירות הספציפי ולא לעמוד אחר באתר.

• תעשו לגולש חיים קלים: תעזרו לו ליצר עבורכם המרה (מילוי טופס, חיוג ..), ע"י מיקום אסטרטגי ובולט של הטופס או הטלפון שלכם ובלי טפסי יצירת קשר מורכבים ומסורבלים.

 

4. רשת החיפוש מול רשת המדיה

הדבר הראשון שאני ממליץ לכם לעשות זה ליצור קמפיין לרשת החיפוש בלבד, אם אתם מעוניינים לפרסם את המוצר שלכם גם ברשת המדיה, תבנו קמפיין נפרד.

 

פרסום ברשת המדיה הוא פרסום שונה מאוד מרשת החיפוש של גוגל. רשת המדיה מעולה למיתוג או שיווק מחדש והמחיר שתשלמו לקליק נמוך משמעותית מרשת החיפוש וזו מהסיבה שאנשים שיחשפו למודעות שלכם לא חיפשו את המוצר או השירות שלכם, כוונת הרכישה שלהם נמוכה בהשוואה לרשת החיפוש.

 

5. מיקוד לאזורים גיאוגרפיים

אם יש לכם עסק שקהל היעד שלו מאופיין בעיקר לרדיוס מסוים סביב העסק מומלץ שתגדירו מיקומים גיאוגרפים שהם תמקדו את הפרסום שלכם בגוגל. המערכת מאפשרת למפרסמים למקד לערים ואזוריים מסוימים את הפרסום שלהם ואף להגדיר הצעת מחיר משנה מאזור לאזור.

 

אם לא תגדירו מיקוד לאזורים גיאוגרפים, ברירת המחדל של גוגל תהיה כל ישראל והדבר יגרום להצגת המודעות שלהם בפני גולשים לא רלוונטיים שיעלו לכם כסף וינגסו מתקציב הפרסום שלכם על חשבון גולשים רלוונטיים באזור שלכם.

 

6. מובייל, דסקטופ וטאבלט

המערכת מאפשרת לכם להציג את המודעות לכל סוגי המכשירים, תבחנו את הנראות של האתר שלכם במובייל ולא רק בדסקטופ, תוסיפו Call to Action למוביל (חיוג מהיר, שליחת וואסטאפ ועוד...) ואם אתם מזהים ביצועים טובים יותר במכשיר מסוים ניתן לבצע הצעת מחיר מתואמת לכל סוג של מכשיר.

 

7. מחקר מילות מפתח

מחקר מילים יסודי, איכותי וממוקד זהו הבסיס לכל הקמפיין הממומן שלכם. אני ממליץ שתשקיעו זמן במחקר, תאתרו את המילים הכי רלוונטיים לתחום שלכם, תאתרו מילות מפתח עם כוונת רכישה גבוה

 

8. דוח מונחי חיפוש

הדוח הכי אבל הכי שימושי אצלי, בעזרתו אני מזהה המון ביטויים שצריכים ליצור עבורכם קבוצות מודעות משלהם ומצד שני הדוח הכי שימושי לאיתור מילות מפתח שליליות והצורך השלישי זה זיהוי המונח המדויק שהגולש חיפש כאשר יצר קשר עם האתר.

 

9. סדרו את העמודות בהתאם לצורך שלכם

כאשר אתם עובדים עם הממשק פרסום של גוגל יש שם המון נתונים, המון מספרים וכל דוח מציג מידע אחר מהשני. אני ממליץ שתסדרו את העמודות של הדוחות לפי הדברים שחשוב לכם לעקוב: אני תמיד מוסיף: המרות, עלות להמרה, ציון איכות ומיקום ממוצע עם עמודות שכבר קיימות: חשיפות, קליקים, מחיר ממוצע, יחס הקלקה ועלות.

 

10. לא לשכוח להשתמש בתוספי מודעות

דבר מאוד חשוב שחובה להשתמש, תוספי מודעות למודעות הטקסט שלכם. תוספי המודעות הפופולאריות הם: תוסף שיחה, יתרונות מרכזיים, מידע מובנה, מיקום, קישורים לעמודים נוספים.

 

אני ממליץ שתעשו הפרדה בין מובייל לדסקטופ בחלק מהתוספים מכיוון שבמובייל רצוי שהטקסט יהיה קצר יותר במידע המובנה, יתרונות מרכזיים ועוד...

 

נכתב על ידי מתן אסטון מחברת BOOSTIT– החברה מעניקה שירותי פרסום ממומן בגוגל מעל לעשור ובעלת תג Google Partners.

 

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות