הפודקאסט של יהונתן קלינגר: "מוותרים על מידע בשביל הנחה של שני שקלים"
האקטיביסט והבלוגר יהונתן קלינגר בשיחה על הקלות בה אנו מוותרים על הפרטיות שלנו, על אבטחת מידע בבית החכם ועל היתרונות והחסרונות של הטכנולוגיה בחיינו
14:5426.07.18
"אתה הבעלים של המידע שלך כמו שאתה הבעלים של הכסף בארנק שלך", מזכיר יהונתן קלינגר - עורך דין המתמחה בזכויות יוצרים, בלוגר ואקטיביסט בתחום המידע והטכנולוגיה, ואפילו בעל ערך משלו בויקיפדיה.
ל"שיחה מהעתיד" של בזק מספר קלינגר על תקנות האיחוד האירופי שנכנסו לתוקף –GDPR–כחלק מהרגולציה לאבטחת מידע. "זו המצאה אירופית חדשה, עברהלפני שנתיים, היה זמן להיערך וכולם נזכרים עכשיו. המטרה היא ליידע את הבנאדם איזה מידע קיים עליו. את הבעלים של המידע שלך כמו שאת הבעלים של הכסף בארנק שלך. מותר לך לדעת איך אוספים עלייך מידע ואיזה שימוש עושים בו, למי מעבירים הלאה - אבל גם מותר להתנייד איתו: מידע הוא כוח צרכני. את יכולה ללכת לסופר שאת חברת מועדון בו ולבקש להעביר את המידע לסופר אחר. אתהיכול לממש את הפרטיות שלך.
"מידע נאסף בכל מקרה", אומר קלינגר, "יש דרכים לא מקובלות שאנחנו רוצים לאסור עליהם. יש זכויות חדשות שנוצרות וצריך לקחת את הזכויות האלה ולהשתמש בהם. התקנות אומרות: זה שמישהו מאומר לך כמה ילדים יש לו זה לא אומר שאתה יכול להסתובב בעולם ולספר את זה.
"גם בישראל יש חוק מ-81' שמחייב ליידע אותך במידע שקיים עליך. ועדיין, אם תפנה לחברה שהקליטה שיחה שלך ותבקש לשמוע אותה הם לא ימהרו לעשות את זה".
האם התחושה של אנשים רבים שאין להם מה להסתיר עלולה להתנקם בהם, בסופו של דבר? "הרבה ילדים אומרים 'אין לי מה להסתיר', מסביר קלינגר, "אבל מה שלזר הם יראו להורים שלהם הם לא בהכרח יראו. אותו הדברגם עם מבוגרים. לא היית רוצה שהדייט שלך יכיר את המידע הרפואי שלך, למשל. אתה רוצה להחליט למי תהיה גישה למידע שלך. המידע הפרטי שלך שווה המון כסף, תחלק אותו למי שמגיע. זה מתחיל בלקרוא את התקנון.מחקרים מגלים שאנשים מוותרים על מידע ששווה הרבה כסף בשביל הנחה של 2-3 שקלים".
האזינו לפודקאסט וגלו כמה כסף שווה הפרטיות שלנו,מה הקשר לשיר "אשה יפה",מה כדאי לקחת בחשבון כשמתחברים לשירותי בית חכם ומהי ההמלצה של קלינגר לחיים יפים יותר..
האזינו לפרקים נוספים בסדרת הפודקסטים "שיחה מהעתיד" של בזק.