ועידת כלכליסט
ליאור פרנקל: "העובד החדש רוצה שמקום העבודה לא ימכור לו בולשיט"
פרנקל, שותף ב-Jolt, אמר בוועידת חוויית העובד בעידן החדש של "כלכליסט" ו-Nespresso, כי "הגישה המסורתית שהאמינה כי המפתח לאושר והצלחה זה למידה, מציאת עבודה, והתמדה בעבודה אחת עד גיל הפנסיה, כבר לא רלוונטית"
"העובד החדש רוצה שמקום העבודה לא ימכור לו בולשיט, הוא רוצה שישמעו מה יש לו לומר, הוא רוצה שיהיה לו מעניין ומשמעותי והוא מרגיש שהוא חייב להתפתח מקצועית", כך תיאר היום (ג') ליאור פרנקל, שותף ב- Jolt, בוועידת חוויית העובד בעידן החדש של "כלכליסט" ו-Nespresso את השינוי שמתחולל בקרב עובדים בעידן החדש.
לדברי פרנקל, הגישה המסורתית שהאמינה כי המפתח לאושר והצלחה זה למידה, מציאת עבודה, והתמדה בעבודה אחת עד גיל הפנסיה, כבר לא רלוונטית. לדבריו הוא חווה זאת בעצמו: "הייתי עתודאי בטכניון ובגיל צעיר בחברת הייטק מצליחה. אבל בתוכי הרגשתי שזה לא המסלול בשבילי. הרגשתי שאמא שלי לימדה אותי אלגורתים לא נכון. בגיל 30 הדבר הכי מנחם היה לראות שיש עוד הרבה אנשים כמוני שלא אוהבים את העבודה שלהם".
פרנקל הסביר כי "אנחנו נמצאים בעולם חדש. מבחינה פנימית עלינו בפרמידת הצרכים, אנחנו כבר לא במצב הישרדות, אנחנו למעלה בפרמידה ונמצאים במקום שבו אנחנו מחפשים משמעות וצרכים יותר גבוהים.
"העולם השתנה גם מבחוץ, הוא רועד מתחתינו, הוא מתחיל לאיים על מה שאנחנו עושים בעבודה שלנו. אנשים נמצאים היום במצב שבו הם לא כל כך בטוחים. אין שום קורולציה בין האנשים שמודאגים לגבי מקום העבודה לבין סוג מקום העבודה, הגיל, או מצב סוציו-אקונומי. אחרי הרבה ריאיונות עם אנשים מצאתי את אלה שמחייכים כשמדברים איתם על עבודה, אלה אנשים שלוהטים לדבר על הצעד הבא שלהם במקום העבוד, שמתגלים לשינוי ולהוטים ללמוד ולאמץ אותו".