עובדי הארגז ומרכבים יפגינו מחר במחאה על החלטת משרד התחבורה לבטל העדפה לתוצרת הארץ
החלטה זו מאיימת על המשך פעילות חברות הארגז ומרכבים, שמעסיקות יחד כ-1,000 עובדים, ומרכיבות אוטובוסים על שלדה מתוצרת אירופאית. ללא היתרון שמעניק להם חוק חובת מכרזים דן ואגד יעדיפו לרכוש אוטובוסים המייוצרים בסין וזולים בכ-100 אלף שקל
החלטת משרד התחבורה והאוצר התקבלה בדיון שהתקיים לפני שבועיים בועדת מכרזים לקוי תחבורה ציבוריים, בהשתתפות מנכ"לית המשרד קרן טרנר, נציג אגף תקציבים במשרד האוצר, ונציג הרשות לתחבורה ציבורית. הדיון התקיים בעקבות עתירה שהוגשה במאי השנה ונחשפה לראשונה בכלכליסט, בה יבואנית האוטובוסים UBSI וחברה אחות בשם נתיבי אקספרס המפעילה קוי תחבורה ציבורית, דרשו לבטל את החובה שמוטלת על מפעלי הקוים לבצע רכש גומלין של תוצרת ישראלית, וכן את החובה שמוטלת על אגד ודן לפעול על פי חוק חובת מכרזים ולהעדיף תוצרת הארץ.
החלטה זו מאיימת על המשך פעילות חברות הארגז ומרכבים, שמעסיקות יחד כ-1000 עובדים, ומרכיבות אוטובוסים על שלדה מתוצרת אירופאית - למשל של מאן, מרצדס או וולוו. ללא היתרון שמעניק להם חוק חובת מכרזים דן ואגד יעדיפו לרכוש אוטובוסים שלמים המייוצרים בסין וזולים יותר בכ-100 אלף שקלים.