מנכ״ל החברה הגיאוגרפית: "הפכנו לסוכן נסיעות שמתווך את התוכן"
רענן בן בסט בוועידת התיירות של כלכליסט, "40 שנה לפחות לא נגעו במוצר הזה שנקרא ׳טיול מאורגן׳. הוצאנו לאחרונה מוצר שנקרא ׳הטיול הלבן׳ בו אנשים מקבלים תאריך ומחיר והם מגלים לאן הטיול רק בטיסה עצמה"
"בעשר השנים האחרונות התחלנו לייצר מוצרי טיול חדשים ולא בהכרח הטכנולוגיה אלא אופי טיול אחר עם חוויה אחרת והמהות היא התוכן. כבר לא תערוכה מסורתית שמכירים אלא תערוכות ייעודיות נניח ל-1000 איש ורק הם. או דברים אחרים שלא היו קודם. כאשר לאט לאט מבינים שכמעט לכל דבר היום יש קונה", כך אמר רענן בן בסט, מנכ"ל החברה הגיאוגרפית.
לדבריו, "האינטרנט והטכנולוגיה שינו את המשחק כמו השכרת רכב וטיסות. משהו קרה ב-15 השנים האחרונות בעולם ופסח על ישראל ואנו מנסים להביא את זה. העולם מדבר בעיקר על תוכן ועל טיולים עצמם. 40 שנה לפחות לא נגעו במוצר הזה שנקרא ׳טיול מאורגן׳, טיילנו לרוסיה, יפן ומקומות אחרים כמו סין, אינדונזיה ומרוקו שהחלו בשנות ה-80 ותחילת ה-90 ואם תאילנד היה יעד אקזוטי, היום זה כבר בטיסת צ׳ארטר. אמרנו שניקח את הטיול המאורגן ונמתח אותו״.
״הפכנו למעין סוכן נסיעות חדש שבכלל מתווך את התוכן. ככה נוצרו מוצרים חדשים ומה שנקרא ׳עליית עולם התוכן׳ וזה נאמר בצער כי בישראל זה פוסח במוצרים התיירותיים. למשל הוצאנו מוצר שנקרא ׳הטיול הלבן׳ בו אנשים מקבלים תאריך ומחיר והם יגלו לאן הטיול רק בטיסה עצמה. זה טיול מיוחד וחוויה אחרת. תוך שלא הבטחנו שזה מקום מיוחד אלא את החוויה עצמה״.
לסיכום ציין כי ״לפני חודש חזר טיול שלישי כזה ממונגוליה. גילינו שיש נישה שלמה של טיולים כאלה לסופי שבוע או לירח דבש בדיוק בסגנון הזה בעולם. יש עולם תוכן שמחזיר לאנשי התיירות את הכח. כל העולם הופך לטיולים בתפירה אישית והמפגש הבינאישי, בו להגיד מה יכול להתאים לאדם לטייל על סמך מה שהוא אוהב או לא אוהב. כמה ימים צריך לכל מקום. כאשר רבות מפעילות החברה פונה ל-fit הזה בדיוק״.