ועידת התיירות
ישראל כץ: "הניסיונות לתקוף את אייזנקוט ולהציג אותו כיפה נפש פסולים"
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר בוועידת כלכליסט כי הרמטכ"ל גדי אייזנקוט מוביל באישור הדרג המדיני פעילות נועזת נגד התבססות איראן בסוריה: "בזכות פעילות זו גם פוטין מבין את היכולות שלנו"
"הניסיונות להציג את הרמטכ"ל, באמצעות התקפות חד צדדיות וסלקטיביות בתקשורת כאיזה יפה נפש שחושש לפעול כנגד מחוללי טרור בעזה הם פסולים ומעוותים את המציאות באופן מוחלט".
כך אמר שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ בוועידת התיירות של כלכליסט: "ברוח הימים האלה, אני רוצה לגלות לגם סוד מדינה - הרמטכ"ל גדי אייזנקוט מוביל, באישור הדרג המדיני, פעילות תקיפה נועזת ויוצאת דופן בהישגיה, נגד ניסיונות ההתבססות של איראן בסוריה, שרובה אינו גלוי וידוע לציבור בישראל, אבל מוכר היטב לצד השני. כאשר נשיא רוסיה פוטין מדבר אל ראש הממשלה נתניהו בכבוד והערכה זה כי הוא מודע היטב לנחישות הדרג המדיני וליכולתו ופעילותו של צה״ל. עם ישראל חייב להגיד לגדי אייזנקוט, לקציני וחיילי צה״ל תודה גדולה ולהצדיע להם".
בהתייחס למתיחות בדרום הוסיף כץ: "הנחישות הישראלית תכריע. אני מציע לראשי האופוזיציה לא להיות להוטים למלחמה, אבל אם נידרש איננו חוששים ממלחמה".
לדבריו, "מדינת ישראל פועלת באזור מורכב. המנהיג הסורי אסד טובח בחצי מיליון בני עמו, רואים מה קורה בעזה, כאשר ישראל נסוגה עד המילימטר האחרון רק כדי לייצר עמדות תקיפה נגד ישראל, על הקרקע ומתחת לפני הקרקע והחמאס בונה מנהרות התקפיות בתוך שטח מדינת ישראל. ישראל מצאה את הדרכים הטכנולוגיים, המודיעיניות והמבצעיות לטפל בזה. ויש עוד ניסיונות של החמאס על חשבון תושבי עזה.
"אבו מאזן המנהיג הפלסטיני, הוא משיקוליו שלו, סוגר את הברז, מפסיק את המשכורות, מפסיק מימון לקניית דלק וכתוצאה מזה רק ארבע שעות ביום מסופק חשמל לעזה, פעם בחמישה ימים מסופקים מים. והוא אומר שאין אצלו עניינים הומניטריים. ורק בישראל יושב הקבינט וחושב איך לפתור את הבעיות בעזה. ישראל צריכה לקבל החלטה אסטרטגית איך לנהוג בעזה. ברור שצריך להפריד בין העניין האזרחי לאיום הצבאי בעזה. אני משוכנע שהנחישות הישראלית תבוא לידי ביטוי. ואם לא, אז תהיה מלחמה. אני מציע לכולם לא לפחד ממלחמה. אם נצטרך להלחם או להורות, אנחנו נורה. אבל אין לנו שום סיבה לעשות את זה ביוזמתנו".
בנושא השמיים הפתוחים אמר כץ: "אני גאה שעשיתי את זה. 23 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג השנה. בשנה הבאה 35 מיליון יעברו בנתב"ג והשדה יהפוך לאחד השדות גדולים בעולם. אבל אתמול התחלתי לדאוג. היה לנו טקס מרגש עם רונה רמון בשדה התעופה החדש בתמנע. כל כלי התקשורת פירגנו לשדה וזה דבר שמדהים אותי. שדה התעופה רמון הולך להצליח מעל ומעבר. זה תפקידי ואת זה עשיתי מרגע שנכנסתי למשרד".
לגבי הרפורמה בנמלים אמר כץ כי "במדינת ישראל יהיו בתוך שנים ספורות ארבעה נמלים, שניים באשדוד שניים בחיפה, שיתחרו אחד בשני. חברה סינית כבר במכרז וחברה שווייצרית זכתה במכרז והעובדים עצמם באו וביקשו משקיע אסטרטגי. זה חזון אחרית הימים. נשדרג את הנמלים הקיימים. כל המשק ירגיש את הזמינות והתחרות. מכל האזור יבואו לכאן, במקום שנשלם להובלת סחורות מנמלי ים באזור, אז הם ישלמו לנו על העברת סחורות אליהם".
"אני גם פועל יחד עם ראש הממשלה לחבר לרשת רכבות מהמפרץ בסעודיה דרך ירדן ועד חיפה. אנו מתחברים לתוך ירדן ואנו פועלים שתהיה פה מערכת שתשנע סחורות. מדינה לא נמדדת רק ביכולת לתקוף ולהגן אלא ביכולת לבנות להיות חזקים ולאפשר לישראלים לטוס, לעבוד וללמוד ולצרוך שירותי בריאות ותרבות" אמר השר כץ.