כך נכשל המיזם של פייסבוק וסנאפצ'ט נגד בריונות רשת
שתי החברות השיקו בבריטניה מוקד סיוע לקטינים שסובלים מהתעללות מקוונת, בשיתוף עמותה מקומית. ואולם, לאחר פיילוט ממושך התברר שילדים כלל לא מעוניינים להסתייע בשתי החברות להתמודדות עם בעיות שכאלה; אפילו פנייה אחת לא הגיעה למוקד הסיוע
- האתגר השנתי שלקח צוקרברג על עצמו: לרפא את פייסבוק
- חדש באינסטגרם: צנזורת תגובות פוגעניות וסיוע נפשי לאובדניים
- הייטק בפקקים: בריונות רשת ועבודות בעולם החדש
בשנה האחרונה ערכו פייסבוק וסנאפ, החברה האם של סנאפצ'ט פיילוט בשיתוף עם עמותת NSPCC שנועד לסייע לילדים שסובלים מבריונות רשת. במסגרת הפיילוט, אם משתמש באחד השירותים של החברות התריע שהוא סובל מבריונות הוצגה לו הודעה שהציע לו לפנות למוקד סיוע לקבלת תמיכה וייעוץ. בחירה באפשרות זו הציגה מידע נוסף על הדרכים לפנות ליועץ.
פייסבוק השיקה את הניסוי לאלף משתמשים בנובמבר שעבר, והרחיבה אותו אחרי שלא הגיע לתוצאות הצפויות. סנאפ השיקה את הפיילוט בינואר לכל משתמשי סנאפצ'ט.
ואולם, לדברי NSPCC, מאז התחלת הניסוי שום ילד לא פנה לקו הסיוע שלהם. "שום שיחת ייעוץ לא החלה כתוצאה מהניסוי עם סנאפ ופייסבוק", נמסר לטלגרף. "נראה שילדים פשוט לא רוצים לקבל תמיכה מסוג זה בעת הדיווח על ביריונות. כוח המשימה למאבק בבריונות רשת הפסיק את פעילותו, ואנחנו בודקים מה עוד אפשר לעשות כדי לקדם את מוקד הסיוע באמצעות פייסבוק וסנאפ".
מנסאפ נמסר בתגובה: "יש לנו מדיניות אפס-סבלנות לבריונות, הטרדה ואיומים בסנאפצ'ט ואנחנו מחויבים ליצירת חוויה בטוחה לקהילה שלנו. אנחנו תמיד מעדכנים ומשפרים את המוצרים שלנו באמצעות האזנה לקהילה שלנו, קבלת ייעוץ ממומחים ועבודה עם רגולטורים ומחוקקים בבריטניה ובשאר העולם".