סודות הטיסה
הכירו את שפת הסימנים הסודית של הדיילות והדיילים
צוותי תא הנוסעים משתמשים בסימנים מיוחדים ומצחיקים כדי לתקשר ביניהם, שחלקם נראים ממש כתנועות מגונות. כך תדעו לתרגם את הקוד ולדעת מה ביקשה הדיילת
לא קל להיות טייס, אך על מטוסי הנוסעים יש עוד הרבה אנשים שעובדים קשה: צוות תא הנוסעים. דיילים ודיילות מתרוצצים במעברי המטוס, ומתמודדים עם שאלות ובקשות הנוסעים - חלקן תלושות והזויות במיוחד. כדי לייעל את העבודה, חברות תעופה רבות משתמשות בסימני ידיים - דרך פשוטה ונוחה להעביר מסר בין דייל לדייל, כדי שלא יצטרכו ללכת ללא הרף או לצעוק.
קראו עוד בכלכליסט:
- הוויכוח שלא נגמר: האם מותר להישען עליכם במחלקת התיירים במטוס?
- למה חיבור ה-WiFi במטוס כל כך יקר וגרוע?
- מה פירוש התמרורים למטוסים שאנו רואים לפני ההמראה?
למביט מן הצד, זה נראה כמו הצגה: תנועות שמחקות בעלי חיים, וכאלה שנראות כמעט מגונות. אבל יש מאחוריהן היגיון. סרטון חמוד של חברת איזיג'ט מדגים כמה מהתנועות הנפוצות ומסביר אותן. מדובר אמנם בסרטון פארודי, אך חלק מהתנועות המודגמות בו מתארות מצבים אמיתיים.
למשל, כשהדיילת מרימה את אפה עם האצבע היא לא מנסה להגיד שהנוסע סנוב או חלילה, מתנהג בחזירות; היא רק מסמנת לחברתה שהוא ביקש כריך בייקון. ישנן תנועות גם למקרה בו מישהו שנתקע בשירותים, למצב בו צריך לחמם בקבוק עבור תינוק או לקבוצת נוסעים שנמצאת בדרכה למסיבת רווקים - כך שכנראה יבקשו אלכוהול ויצריכו השגחה.
נגמר המיץ? מסמנים לדיילת במטבח צילום: שאטרסטוק
ומה קורה בישראל? צילה קבינה (שם בדוי, כמובן), דיילת ותיקה, סיפרה ל"כלכליסט" שבארץ הצוותים פחות פומפוזיים ויותר תכליתיים; הדיילת תלחץ מספר פעמים על כפתור הקריאה שמעל המושב שלידה, כדי למשוך את תשומת ליבה של חברתה שבקרבת המטבח.
אז היא פשוט תסמן לה בתנועת יד פשוטה מה חסר ומה צריך, או תרים באוויר מצרך מעגלת השירות שעומד להיגמר. אין צורך בהצגות - ישראלים קולטים ישר מה צריך ומה חסר.