בלעדי לכלכליסט
פישר פרייס תייצר עבור סופר־פארם מותג פרטי
ענקית הצעצועים, שעד כה כמעט ולא ייצרה מותגים פרטיים, תייצר עבור רשת הפארם צעצועי התפתחות. בסופר־פארם מסבירים: "חייבים מנועי צמיחה חדשים"
ענקית הצעצועים MATTEL בשיתוף פעולה ישיר ראשון עם רשת קמעונאית ישראלית. ל"כלכליסט" נודע כי רשת סופר־פארם חתמה על הסכם עם חברת פישר פרייס שבבעלות MATTEL, והשתיים ישיקו מותג צעצועים משותף לפישר פרייס והמותג הפרטי של רשת הפארם, Life Baby’s. פישר פרייס תייצר עבור סופר־פארם קו צעצועי התפתחות חדש, קטגוריה שבה סופר־פארם עד כה לא היתה נוכחת. עבור הרשת מדובר במוצר משלים שהיא יכולה לספק להורים לצד חיתולים, תחליפי חלב ואביזרים שונים.
- הזחל הרעב: יזם ישראלי טוען כי צעצוע הזחל של פישר פרייס הוא פרי המצאתו
- הסברו רוכשת מחיים סבן את הפאוור ריינג'רס ומותגים נוספים בחצי מיליארד דולר
- הישראלי ינון קרייז ימונה למנכ"ל יצרנית הצעצועים מאטל
קו הצעצועים החדש ייקרא Fisher Price exclusively for Life baby’s. פישר פרייס לא ייצרה עד כה מותג ייעודי תחת שמה של רשת קמעונאית בישראל. בעולם קיימה פישר פרייס בעבר שיתוף פעולה דומה רק עם רשת טויס אר אס באנגליה. כאסטרטגיה, ענקית הצעצועים אינה נוהגת לייצר קו מוצרים בלעדי עבור קמעונאים שונים, אלא מייצרת צעצועים ממותגי פישר פרייס בלבד שנמכרים בכלל רשתות הצעצועים ולא ברשת אחת בבלעדיות.
חברת MATTEL היא ענקית צעצועים בינלאומית שבין מותגיה ברבי, פישר פרייס והוט ווילז. היא מיוצגת בישראל על ידי LDI בבעלות מפל תקשורת ויוסי פוקס, שדרכה נעשה החיבור לסופר־פארם. MATTEL רכשה את מותג הצעצועים האמריקאי פישר פרייס ב־1993. פישר פרייס קיימת משנת 1930 וידועה כחברה המייצרת צעצועי התפתחות לפעוטות ולילדים, באיכות גבוהה אך גם במחירים גבוהים התואמים את איכות הצעצועים.
צפי ל־10 מיליון שקל מכירות בשנה
קידום העסקה שבמסגרתה קטגוריית צעצועים נבחרת של פישר פרייס תהיה חלק מ־LIFE, מותג הבית של סופרפארם, נעשה במשך 12 החודשים האחרונים. מכיוון שמהלך זה של פרייבט לייבל רשתי בקטגוריית הצעצועים לא נעשה בעולם, המשא ומתן היה מתמשך ונדרש אישור הנהלת MATTEL.
פישר פרייס תייצר עבור סופר־פארם צעצועים בטווח מחירים של 100-25 שקל. בשלב הראשון תשיק סופר־פארם צעצועי התפתחות מעץ בדמויות של חיות, ובהמשך השנה יושקו גם צעצועים נוספים בסדרה כגון צעצועי התפתחות מגיל לידה, קשת לעגלה, בובות רטט, מקל אחיזה ועוד צעצועים לפיתוח היכולות המוטוריות של התינוק.
"הצבנו מראש תג מחיר שיהיה בין 24.90 שקל ל־99.9 שקל למוצר הכי יקר", אמר ל"כלכליסט" עופר לוי, סמנכ"ל השיווק והסחר בסופר־פארם. "לא נכנסו לעולמות של מוצרים יקרים והחלטנו להביא רק מוצרים שהתמחור שלהם סביר. מבחינתנו, זו הזדמנות למכור מוצרים של פישר פרייס במחיר אטרקטיבי, והם מצידם ראו פה פוטנציאל מכירות גבוה. הקולקציה פותחה עבורנו בלעדית ויחד איתנו".
לוי מעריך כי המכירות מצעצועי פישר פרייס יגיעו ל־10 מיליון שקל בשנה. "זה סכום נכבד שמצדיק את המהלך. אנחנו לא הולכים להיות רשת של צעצועים ולא תראי שטחים גדולים של צעצועים בחנויות. אבל זה מוצר משלים עבור הורים בתחום של מוצרי תינוקות.
"שוק התינוקות הוא תחרותי מאוד, ואנחנו מנסים כל הזמן להרחיב את השירות והמגוון. לא נהיה פתאום טויס אר אס, אבל בכל העולם צעצועים התפתחותיים זה מוצר משלים להורים".
"הרווחיות כל כך נמוכה שאנחנו חייבים להתחדש"
סופר־פארם מדווחת על מחזור מכירות של 4.5 מיליארד שקל בשנה. לדברי לוי, "היום המרווחים בקמעונאות כל כך נמוכים שאנחנו חייבים למצוא מקורות צמיחה חדשים גם אם ההיקפים שלהם לא ענקיים. התחרות האמיתית שלנו היא מול רשתות השיווק ובראש ובראשונה מול שופרסל.
"אנחנו משקיעים הון בפיתוח תחום האופטיקה שכבר מגיע זו השנה השנייה ל־120 מיליון שקל מכירות בשנה", מוסיף לוי. מלבד תחום הצעצועים, גם אתר הסחר הוא מנוע צמיחה חשוב של הרשת. הוא עדיין מתחת לרדאר כי אנחנו עוד מייצבים אותו ברמה הלוגיסטית כדי לא לאכזב ברמת השירות. מנוע צמיחה נוסף עבורנו הוא מחלקות האופטיקה והדרמוקוסטיקה".