שמונה שנים אחרי הלאמת כביש 531, תושבי רעננה חוברו למערכת הרכבות הארצית
החל ממחר קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), כך שהנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שאמור להתבצע עוד השנה, המסילה תופעל במתכונת מעגלית לרבות חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף כך שהנסיעה מרעננה לתל אביב תתקצר עם הבטחה לכ-20 דקות נסיעה בלבד
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ חנכו הבוקר (ב') את פרויקט רכבת השרון, שכולל בשלב זה שתי תחנות רכבת חדשות: רעננה דרום ורעננה מערב. במשרד התחבורה מזכירים שהקמת מסילות השרון הינו חלק מפרויקט "דרך 531" המבוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר). במסגרת הפרויקט, הקימה חברת נתיבי ישראל את החלק המערבי של כביש הרוחב שמספרו 531, שנמתח בין אזור כפר שמריהו לכביש 6.
פרויקט 'רכבת השרון' כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות רכבת חדשות: תחנת רעננה-דרום, שממוקמת 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים.
כבר ממחר (ג) בבוקר קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), כך שהנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שאמור להתבצע עוד השנה, המסילה תופעל במתכונת מעגלית לרבות חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף כך שהנסיעה מרעננה לתל אביב תתקצר עם הבטחה לכ-20 דקות נסיעה בלבד.
השר כץ ציין כי מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על מאות אלפי הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון. "מדובר במערכת תחבורה משולבת, ומדובר בצעד נוסף בתנופת הפיתוח של התחבורה הציבורית. אנו קוראים לציבור הרחב לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך זמן יקר וכסף", אמר כץ. מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ הוסיף ששנים רבות של עבודות הנדסיות מורכבות הגיעו לסיומן בבשורה לציבור, ואילו מנכ"ל הרכבת שחר איילון סיכם שרכבת השרון היא שלב נוסף בהיערכות לקראת הדור הבא של רכבת ישראל.
שנים של עיכוב, התקציב הוכפל
אולם מעבר לכל הברכות, מה שמשרד התחבורה והחברות שבנו את הכביש "שכחו" לציין שפרויקט כביש 531 הוא אחד הפרויקטים העצובים בתחום תשתיות התחבורה. נחיצותו של הכביש אינה מוטלת בפסק, אולם התנהלות עקומה וגרירת רגליים של גורמים ממשלתיים גרמו לו להפתח בעיכוב של שנים ובעלויות גבוהות ביחס לתוכניות המקוריות,ותחקיר כלכליסט גילה שהכביש הפך ל"מזללת כספים" ועד לרמה שפתיחתו לציבור לוותה בעיכוב של שנים עם תקציב שכמעט הוכפל - מכ-2.4 מיליארד שקל במקור לכ-4.7 מיליארד שקל כיום.
למעשה, מי שזכתה בפרויקט המקורי עוד בשנת 2008 הייתה ובמסגרת מכרז ממשלתי היתה שפיר הנדסה, שהייתה אמורה לבנות את הפרויקט ולפתוח אותו כבר ב-2012 וזאת בעלות של 2.4 מיליארד שקל. שפיר והמדינה הסתכסכו על עלויות הבנייה ובפברואר 2010 ביקשה שפיר מהמדינה הקלות שונות בטענה שהמשבר הפיננסי מנע ממנה להשיג את כל מקורות המימון. בסופו של יום המדינה התעקשה על קיום הפרויקט והלאימה אותו מידי שפיר אולם מסיבה לא ברורה הפרויקט פוצל לשורת מקטעי עבודה (במקום יזם בודד על כל הקו) כאשר כל אחד מהם ניתן לקבלן אחר. אם לא די בכך, חלק מהתכנון שודרג לטובת הרכבת, והמקטע הראשון של הכביש נפתח רק בתחילת 2016 כשלוש שנים וחצי לאחר התאריך המקורי.