הערכות: ירידה של 4.5% במסירת מכוניות חדשות ביוני
נמשכת מגמת ההאטה בשוק הרכב; בסך הכל צפויות להימסר במחצית הראשונה של השנה כ-164 אלף מכוניות חדשות; יונדאי מובילה, קיה במקום השני
ענף הרכב הישראלי צפוי להמשיך את מגמת ההאטה שאיפיינה את מחציתה הראשונה של 2017 - כך עולה מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי "כלכליסט" אודות מסירות רכבים חדשים. כך, לפי הערכות בענף צפויות להימסר ביוני כ-24 אלף מכוניות חדשות, ירידה של 4.5% לעומת החודש המקביל אשתקד. בסך הכל צפויות להימסר במחציתה הראשונה של השנה הנוכחית כ-164 אלף מכוניות חדשות.
מניתוח ראשוני של הנתונים עולה כי יונדאי צפויה להוביל את טבלת המסירות, קיה צפויה להימצא במקום השני וטויוטה תסגור את השלישיה הפותחת. שלא במפתיע, שוק רכבי היוקרה זוכה ל"דחיפה" עקב מסירות של מכוניות בעלות מערכות פלאג אין הייבריד- זאת לנוכח העובדה שב-20 ביוני נכנסה לתוקף התקנה עליה חתם שר האוצר, שלפינ רכבי פלאג אין הייבריד שמחירם הוא מעל 300 אלף שקל יצטרכו לשאת במס יוקרה, בדיוק כפי שרכבי יוקרה שאינם מצוידים במערכת הנעה חשמלית נדרשים לשלם. שיעורי ההתייקרות ברכבים אלה נעו בין כ-3,000 שקל לרכבים קטנים יחסית ועד למעל 50 אלף שקל בדגמים ספורטיביים.
בחודשים הקרובים צפוי שוק הרכב הישראלי להיכנס למגמת האטה הנובעת מכמה סיבות: ראשית, חודשי הקיץ בהם חלק ניכר מן הישראלים נמצאים בחופשות נחשבים באופן מסורתי לחודשים "חלשים" בענף הרכב עקב היעדר קונים. אך מעבר לכך, השנה נאלצים יבואני הרכב להתמודד עם בעיה נוספת: כניסה לתוקף של תקנות זיהום חדשות ומחמירות באירופה.
תקנות זיהום אלה דורשות מרוב יצרני הרכב המייצרים מכוניות המיועדות לשיווק באירופה לבצע השבתות נרחבות של קווי יצור של רכבים, כדי לבצע התאמות במנועים כדי לעמוד בתקן הזיהום החדש. עקב כך נרשמה ירידה ניכרת בכמויות האספקה שיצרני הרכב מוכנים להעמיד לרשות יבואני רכב בכל העולם - וגם בישראל.