מס היוקרה: יבואן מרצדס פרסם מחירון חדש - תוספת של עד 15 אלף שקל
מרצדס E קלאס 350E שעלתה 450 אלף שקל התייקרה ב-15 אלף שקל וגם ה-E קלאס פלאג אין הייבריד - הקרויה AMG - שמחירה עלה ל-490 אלף שקל
עם כניסת מס רכבי היוקרה על מכוניות יוקרה בעלות מנועי PHEV, יבואן רכב ראשון - של מכוניות מרצדס, מפרסם מחירון חדש בו ניכרות התייקרויות.
לפני מספר שבועות הודיעו משרד האוצר ורשות המסים על החלת "מס רכבי היוקרה" גם על מכוניות פלאג אין הייבריד. במקור, מס רכבי היוקרה שנכנס לתוקף עוד בשנת 2013 קבע כי על כל מכונית שמחירה הוא מעל 300 אלף שקל יוטל "מס יוקרה". גובהו של מס היוקרה הוא 20% מההפרש שבין מחיר הרכב בפועל ל-300 אלף שקל. למשל ברכב שמחירו הוא 320 אלף שקל יהיה גובה מס היוקרה 20% מתוך 20 אלף שקל.
מס היוקרה לא חל על רכבים בעלי מערכת הנעת פלאג אין הייבריד ורכבים היברידיים בקבוצת זיהום 2, מכיוון שבשעתו רצה משרד האוצר לעודד רכישת רכבים נקיים. אלא שהחל מהיום מס היוקרה בהחלט כולל גם היברידיות וגם רכבי פלאג אין הייבריד (שניתנים גם להנעה בבנזין וגם לטעינה בשקע חשמל) לאור היותם נפוצים.
490 אלף שקל עבור AMG
כאמור, היבואן הראשון שמפרסם מחירון חדש לרכבי הפלאג אין הייבריד הוא יבואן מרצדס. מהמחירון החדש עולה כי מרצדס E קלאס 350E שעלתה 450 אלף שקל התייקרה ב-15 אלף שקל. רמת הגימור הבכירה יותר של ה-E קלאס פלאג אין הייבריד - הקרויה AMG - התייקרה גם היא ב-15 אלף שקל ומחירה כעת הוא 490 אלף שקל.
מרצדס C קלאס בגרסת הפלאג אין הייבריד - שעלתה 325 אלף שקל התייקרה ב-2,900 שקל ואילו רכב הכביש שטח מרצדס GLC, שמחיר גרסת הפלאג אין שלו החל עד כה היה 375 אלף שקל, התייקר ב-7,900 שקל.
לצד אלה התייקרה גם גרסת הפלאג אין הייבריד של מרצדס GLC קופה - ומחירה עלה ב-10,000 שקל ל-410 אלף שקל. יבואנים נוספים צפויים לפרסם גם הם מחירונים מעודכנים בעת הקרובה.
יש להדגיש כי הגורמים שנפגעו באופן הניכר ביותר אינם יבואני הרכב הוותיקים, אלא דווקא היבואנים האישיים והמקבילים שעיקר מרכולתם בשוק היוקרה מבוססת על רכבי פלאג אין הייבריד. לדברי גורמים בענף, משלוחי רכבי יוקרה גרמניים אשר מצויים כעת בדרכם לארץ "פספסו" את החלון שנוצר לרישום הרכבים.