יונתן שור, מנכ"ל קודמאנקי: "אנו חושפים ילדים למדעי המחשב בלי להכשיר את המורים"
חברת CodeMonkey הישראלית מציעה אתר שילמד תכנות באמצעות משחק של קוף שצריך לתפוס בננות. המנכ"ל: "כבר 235 אלף ילדים שיחקו עם הקודמאנקי ולמדו דרכו תכנות"
"הפער בין הצורך של התעשיה בבוגרי לימודי תכנות להיצע הקיים, מייצר פוטנציאל עצום לסטודנטים לרכוש את המיומנויות הנדרשות״. אמר יונתן שור, מנכ"ל
חברת קודמאנקי (CodeMonkey), בכנס יזמות 2018 של "כלכליסט" ורשת עמל.
מדובר בסביבה מקוונת אשר מלמדת ילדים לתכנת בשפת תכנות אמיתית באמצעות משחק המתאים לגילאי 8 ומעלה. שור מספק את הפלטפורמה למערכת החינוך ובלמעלה מ-1,700 בתי ספר יסודיים בישראל למדו לתכנת עם קודמאנקי.
״פיתחנו פלטפורמטת און-ליין שנועדה ללמד ילדים לתכנת דרך משחק", הסביר שור. "הפער ההולך וגדל בין מספר המשרות הדרושות לתעשייה הקשורות לתכנות למספר מסיימי תארים מתאימים מייצר הזדמנות לסטודנטים לרכוש את המיומנויות הנדרשות. הילדים גולשים ורואים קוף ובננה ומבינים שעליהם לגרום לקוף לאסוף בננות ועושים זאת דרך תכנות קוד. הקושי במשימות עולה בהדרגה והילדים לומדים את יסודות התכנות ללא התערבות מורה. זה מאפשר לחשוף ילדים למדעי המחשב
ללא הכשרת מורים לתכנות כי אין מורים לתכנות בבתי הספר בארץ ובעולם".
המערכת נותנת עצות לילדים איך לייעל את הקוד שכתבו וזה מאפשר ללמוד ללא מורה בצורה יעילה.
המיזם הוקם לפני 4 שנים וחצי וכבר למעלה 8 מיליון ילדים למדו לתכנת באמצעות התוכנה בארה"ב באסיה. הקודמאנקי הפך מותג מוביל בעולם. "יישום הקודמאנקי במערכת החינוך בישראל מאפשר כישורים חיוניים כמו מתמטיקה, מדעים ואנגלית, כך שלכולם יש אינטרס לחשוף את הילדים למידע הזה", אומר שור. "זה משחק שמלמד ילדים בכיתות ב׳ וג׳ לכתוב קוד תכנות".
שור סיפר כי כבר 235 אלף ילדים שיחקו עם הקודמאנקי ולמדו דרכו תכנות. "הקודמאנקי הפך לאולימפיאדת תכנות ו-70% מילדי בתי הספר היסודי משתתפים במיזם בלי שיש מורה או שיעור בנושא. עכשיו אנחנו לוקחים את כל הידע שהצטבר איך ליישם במערכת חינוך ציבוריים, ומשכפלים במערכות חינוך בכל העולם דרך חברות בינלאומיות", סיכם שור.