לא רק סטארט-אפים: גם חברות ההיי-טק הגדולות רוצות ליהנות מיתרונות העבודה בחללי עבודה משותפים
על פי מחקר שהתפרסם ב "Harvard Business Review", יותר ויותר ארגונים משלבים Co Working בתוך האסטרטגיה העסקית שלהם, שכן "בילוי זמן מחוץ למשרד, בחללים משותפים, יכול להצית בקרב העובדים רעיונות חדשים". העובדים עצמם מדווחים על רמות שגשוג ושביעות רצון גבוהות
12:3018.06.18
מגמת העבודה במתחמי עבודה משותפים (Co-Working) כובשת עוד ועוד חברות: אם עד לאחרונה, יועדו החללים המשותפים בעיקר עבור סטארטאפיסטים ויזמים צעירים, כיום מסתבר כי יותר ויותר חברות היי-טק מבוססות, ואפילו חברות ענק דוגמת גוגל ואורקל, מבינות את היתרונות הרבים של העבודה במתחמי העבודה המשותפים ומנתבות אליהם חלק מצוותיהן. המטרה: לאפשר לעובדים סביבה ותרבות ארגונית של חדשנות, יזמות ושיתופיות.
היתרונות הללו באים לידי ביטוי בשביעות הרצון של העובדים ממקום עבודתם. מחקר של שלושה חוקרים מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת מישיגן, שהתפרסם ב "Harvard Business Review", עסק בשאלה "למה אנשים משגשגים במתחמי עבודה משותפים". המחקר בדק כיצד יתכן שעובדים בחללים משותפים דיווחו על רמות שגשוג גבוהות (בממוצע שש מתוך דירוג של שבע נקודות), לעומת עובדים שעבדו במשרדים רגילים שדירוגם היה לפחות נקודה פחות בממוצע. הסיבות שמצאו החוקרים לנתון זה, שהיה כה יוצא דופן מבחינתם, היו מגוונות, למשל: המשמעות הרבה שמייחסים העובדים במתחמי עבודה משותפים לעבודתם; היכולת להעצים את הזהות התעסוקתית שלהם דווקא בשל סביבת העבודה המגוונת; היכולת להיות הם עצמם במקום העבודה בזכות העובדה שסביבת העבודה שלהם כמעט נטולת תחרות ופוליטיקה פנימית. לשביעות הרצון תורמים כמובן הערכים שסביבה זו מאפשרת, כגון עזרה הדדית, תחושת קהילתיות, שיתופיות ושייכות. סיבה נוספת היא היכולת הגבוהה של העובדים בחלל משותף לעבודה אוטונומית ולשליטה על זמנם, לצד היתרון במבנה עבודה ברור ומוגדר המאפשר להם שגרה ומשמעת. וכמובן, אחת הסיבות העיקריות לשביעות הרצון של העובדים היא היכולת ליצור קשרים עם אנשים נוספים, ברמה ובהיקף הנתונים לבחירתם.
לפרטים נוספים לחצו כאן>>
צילום: לאבס
החוקרים קובעים במחקר כי "בילוי זמן מחוץ למשרד, בחללים משותפים, יכול להצית רעיונות חדשים". לדברי החוקרים למרות שעבודה בחללים משותפים מיוחסת בעיקרה לפרילנסרים, יזמים ועובדי קהילת ההייטק, ההשלכות של ממצאי המחקר רלבנטיות יותר ויותר להיקף רחב יותר של אנשים וארגונים. למעשה, קבעו החוקרים, עבודה במתחמים משותפים יכולה להפוך לחלק מהאסטרטגיה של כל ארגון גדול, ולעזור לארגון ולאנשיו לשגשג. זוהי הסיבה, קבעו החוקרים, שיותר חברות משלבות Co-Working בתוך האסטרטגיה העסקית שלהם. במחקר ניתנה כדוגמה ענקית האלקטרוניקה היפנית Ricoh, שצוות החדשנות שלה עבד בחלל עבודה משותף בסנטה-קרוז במשך כמה חודשים. כתוצאה מתצפיות שערכו אנשי הצוות, וכן כתוצאה מתובנות ופידבקים שקיבלו מעובדים אחרים בחלל העבודה המשותף, פיתח הצוות כמה מוצרים חדשים שמסייעים לעובדים בעבודתם היומיומית. אחד מהם, שמציע פתרון לפגישות ללא נייר, אף הושק בהמשך באופן גלובאלי.
אז אם גם אתם רוצים ליצור עבור העובדים שלכם סביבת עבודה אחרת -צעירה, יזמית וחדשנית - שתאפשר להם לחשוב מחוץ לקופסא ולקבל השראה ורעיונות שיתרמו להצלחת הפרויקט שלכם, כדאי לכם ללמוד מחברות כמו Ricoh, אורקל וגוגל, ולשלב חללי עבודה משותפים בתוך האסטרטגיה העסקית. מתחם העבודה של LABS שרונה, ממוקם בחמש הקומות העליונות של בניין עזריאלי בשרונה, ומציע משרדים המתאימים לחברות בשלבים ובגדלים שונים. מדובר במתחם מודרני ונגיש (חמש דקות מתחנת רכבת השלום), שתוכנן ועוצב כך שסביבת העבודה, הפיזית והטכנולוגית, תוביל לשיפור הפרודוקטיביות, היצירתיות והצמיחה של העסקים והעובדים הפועלים בו.