פרשנות מאקרו
מלחמת הזמן: הגלישה תעקוף בקרוב את הצפייה בטלוויזיה
לפי מחקר חדש, 2019 תהיה השנה הראשונה בה תבלה אוכלוסיית העולם באינטרנט יותר משתצפה בטלוויזיה - משום שהרשת מציעה למשתמשים יותר פעילויות ואפשרויות. ואולם, כולנו נרגיש את גלי ההדף של המהפך
- פרצה באתר חברת Box הישראלית חשפה מידע של 200 אלף לקוחות
- הישראלי שרוצה להכניס מרגל חכם לכל בית
- חיסול ניטרליות הרשת נכנס לתוקפו; מה יקרה עכשיו?
2. לקוח זהה. שינוי המיקוד הזה לא מצביע על ירידה בצריכת התוכן הפופולרי אלא להפך: אף שהאינטרנט מתחזקת על חשבון הטלוויזיה, זמן הצפייה המצרפי גדל. זמן האונליין כולל גלישה ברשתות חברתיות, קריאת כתבות, קניות מקוונות וגם צפייה בסטרימינג, בעוד צפייה בטלוויזיה מתמקדת, ובכן, בצפייה. לכאורה, מדובר בהשוואה בין שתי פעילויות שונות שהקשר העיקרי ביניהן הוא עירוב המסך, אך בפועל מדובר בשני תחומים שמתחרים על אותם צופים ואותם מפרסמים.
3. שינוי הרגלים. ככל שזמן המסך, בעיקר זה מול מסך המובייל, מתארך, הוא מקיף פעולות רבות יותר שבעבר נערכו בדרכים אחרות. האונליין שאב חלק ניכר מפעולות הרכישה, ממצרכי מזון ועד אופנה, אבל גם ביצע שינוי מהותי בתקשורת הבינאישית, ששיעור מהותי ממנה מתבצע ברשתות חברתיות ובאפליקציות מסרים.
4. שוק ריכוזי. המגוון הגדול של הפעולות שעברו לאונליין עומד בניגוד מוחלט למספר השירותים המצומצם שהשתלטו על ביצוען. אמזון ועליבאבא על הקניות ברשת; צריכת תוכני בידור מתבצעת ברובה דרך יוטיוב, אמזון פריים או נטפליקס; פייסבוק ושלוחותיה חולשות על תקשורת חברתית; ומיקרוסופט, שרכשה את סקייפ, לינקדאין וגיטהאב, מנסה להשתלט על התקשורת העסקית.
5. שחקניות בפאניקה. המיזוג שאושר השבוע בין AT&T לטיים וורנר מעיד על הפאניקה שאוחזת בשחקניות הוותיקות בשוק התקשורת ומאותת על הצפוי בעתיד. גם לאחר המיזוג החברה החדשה תהיה רק רביעית מבחינת שווי שוק בארה"ב, אחרי אמזון, גוגל ופייסבוק. כדי להצליח, היא תצטרך לחצוב נישה גדולה יותר מתוך זמן האונליין של המשתמשים, כנראה בעזרת פלטפורמה ממותגת. הטלוויזיה מתה - יחי הטלוויזיה.