גוצ'י מתייעל: יקצץ את התלות בספקים כדי לעמוד בביקוש הסיני
מותג האופנה האיטלקי מצטרף למגמה המתחזקת בקרב יצרני העילית: מעוניין להסתמך על ספקים חיצוניים ב-40% מההתקשרויות לעומת 75% כיום
- גוצ'י: נפסיק להשתמש בפרוות בעלי חיים החל מ-2018
- בגדי המלך החדש: המנכ"ל החדש של גוצ’י מפיח בו חיים
- מלך בגדי הרחוב יקרב את לואי ויטון לדור המילניום
המהלך מגיע על רקע מאמצי יצרניות אופנת העילית להתחרות על כיסי הלקוחות הסינים והביקור הגובר מצדם. לואי ויטון וברברי השתמשו בצעדים דומים כדי להדק את שליטתם על הייצור ולהאיץ תהליכים פנימיים. יצרניות אחרות כפראדה הודיעו כי ישקלו מעבר דומה לייצור עצמי.
"אנחנו רוצים לצמצם את זמני האספקה, אך זה לא אפשרי כשעובדים עם כל כך הרבה ספקים קטנים ומפוזרים", אמר מנכ"ל גוצ'י מרקו ביזארי. "אנחנו גם חייבים לוודא שמותגים אחרים לא גונבים לנו אספקה. הצמיחה מחייבת להגן על בעלי המקצוע המיומנים שלנו".
גוצ'י כבר החל לעבור לייצור פנים ארכוני ורכש לצורך כך 10 ספקים איטלקיים מקומיים. בכוונת המותג לחתום על חוזים מול 10 ספקים מקומיים נוספים. מותגים איטלקיים מעדיפים מסורתית לעבוד מול רשת בעלי מלאכה מקומיים, שמייצרים עבורם שלל מוצרים כתיקי יד. לעומתם, בתי אופנה צרפתיים כהרמס ולואי ויטון מעדיפים לייצר בסדנאות שבבעלותם.
בשבוע שעבר הצהירו ראשי גוצ'י כי יעקפו בעתיד את הכנסות בית האופנה לואי ויטון ויהפכו למותג העילית הנמכר ביותר בעולם.