$
מבחני רכב

מבחן רכב

לסיני הזה ייחלו כאן: גם זול וגם כביש-שטח

עם מחיר נמוך של 106 אלף שקל MG ZS עונה על הציפייה הראשונה ממוצר סיני. הרכב מרווח, העיצוב חדשני, והוא עונה על ההגדרה ג’יפון - פרט חשוב במיוחד לישראלים. עם זאת המנוע חסר כוח, ומערכות הבטיחות אינן מקוריות ולא יבלמו אוטונומית בעת סכנה

תומר הדר 21:5610.06.18

לישראל יש רומן לא כל כך ברור עם רכב סיני. הסיפור פשוט: יש גבול מסוים למספר מותגי הרכב המערביים שיבואן יכול להחזיק. מה לעשות, זה לא הייטק. חברות חדשות לא צומחות מדי יום. מספר היבואנים בישראל מוגבל, מספר המותגים במערב מוגבל גם הוא. ולכן ניתן להבין מדוע יבואני הרכב רוצים עוד, ומחפשים את ה”עוד” בסין. לכן במהלך העשור הקודם מילאו יבואני הרכב את מחלקות העסקים של הטיסות להונג קונג, ומשם המשיכו ישירות לשנגחאי, לשנזן, לכל מקום בו נמצא סיני עם מכונית ונכונות לחתום על הסכם בלעדי. הבעיה היחידה היתה שהמכוניות הסיניות לא ממש התאימו לטעם המערבי. זה לא עניין עיצובי, זה עניין של איכות, שלסיניות לא ממש היתה. מעטים ניסו, הרוב נכשלו. חלקם מנסים כעת שוב. ראו ערך MG ZS - רכב כביש־שטח, מה שהציבור בישראל רוצה. מה שהציבור בישראל מוכן לרכוש בכל מחיר ובכל מצב ובלבד שיהיה ג’יפון.

 

 

 

גלגלים גדולים

 

במבט ראשון על MG ZS הוא דומה להפליא למאזדה CX5. זו האמת. החל בדלתות וכלה בבתי הגלגלים. החרטום במיוחד: זה לא חיקוי, ל־MG יש סטודיו עיצוב משלה, ומה לעשות, CX5 הוא רכב נאה. גם ZS הוא רכב נאה. בניגוד לעיצובים סיניים ישנים, מדובר ברכב שמצליח לייצר תשומת לב. הוא נאה. יש לו צורה זורמת, צללית נמוכה, גלגלים גדולים שבהחלט עושים רושם טוב.

 

MG משווקת את ZS באופן לא שגרתי. אפשר לרכוש אותו באמצעות הסמארטפון. אפשר להזמין בו נסיעת מבחן באמצעות הסלולאר. יש לו חמש שנות אחריות. מדובר בשינוי כיוון מרענן. בעבר מותגים סיניים ששווקו בישראל היו חסרי כיוון, לא היה להם תמחור מתאים כי יבואני הרכב חששו שהצרכן הישראלי יחשוב שזול זה לא טוב. אז הם היו יקרים. ובגלל זה הם נכשלו. ZS לא מתיימר להיות מה שהוא לא.

MG ZS. איכות גימור מפתיעה לטובה MG ZS. איכות גימור מפתיעה לטובה צילומים: רונן טופלברג

 

 צילומים: רונן טופלברג

 

 צילומים: רונן טופלברג

 

הוא זול יחסית, רק 106 אלף שקל, אך הוא לא מיושן. בפנים הוא אפילו מפתיע. קודם כל, הוא מרווח, במיוחד במושב האחורי. אפשר להושיב שם שני מבוגרים, לשים מאחור את הציוד שלהם, לנסוע רחוק. מקדימה יש כמה גימיקים טובים, כמו מסך המגע הגדול, וגם איכות גימור מפתיעה. ZS אמנם לא מרגיש כמו מכונית שתוכננה אתמול, אך הוא כן מורכב היטב. הוא מספק רמה מרשימה של שקט בתא הנוסעים וחומרי הגימור טובים.

 

עם זאת, יש גם נקודות חובה. ראשית, ההגה אינו מתכוונן לרוחק, קשה למצוא תנוחת ישיבה ראויה. שנית, בחלק קטן מן הפלסטיקים, כמו מנגנוני השליטה של הגג, יש תחושה מיושנת ורופפת. בקרת האקלים אינה בדיוק בקרת אקלים, רק מזגן על שליטה דיגיטלית, וגם מזגן רועש מעט, ואין מערכות בטיחות מקוריות. ZS לא יודע לבלום לבד כשהוא נתקל במכשול. הוא לא יסיט את ההגה לנוכח סכנה. הוא רק יצפצף. הצפצופים קוטעים את השלווה בתא הנוסעים עד שהמערכת מנוטרלת או לסירוגין עד שהקקופוניה הופכת לרעש לבן. וכשזה קורה אי אפשר כמובן למנוע תאונה, מה שעלול להית לא נעים בהתחשב בעובדה ש־ZS קיבל ציון חלקי בלבד של שלושה כוכבים במבחן הריסוק של EURONCAP.

 

ל־ZS יש מנוע טורבו, בנפח ליטר אחד. המנוע מפתיע: הוא עובד חלק, אפילו יותר חלק מן המנועים המקבילים של חלק ממתחריו הישירים מן המערב. הוא שקט. החיסרון: הוא לא מהיר להגיב. זה לא נורא אם לא מאיצים ב־MG, אך למען האמת, מדובר ברכב שנחמד להאיץ בו. אולי זו המורשת, אולי זה הרצון לבדל את ZS מרכבי כביש־שטח. בשורה התחתונה: הוא מתנהג היטב. הוא מהנה. הוא נוסך תחושת ביטחון. חבל שאין לו עוד כוח, זה מתבקש. לכיול הנוקשה ולחישוקי הגלגלים הגדולים יש מחיר: ZS מעט נוקשה בעיר. אפשר לחיות עם זה היטב בהתחשב בעובדה שהוא יעיל במיוחד בכביש מהיר.

 

בלי יומרות

 

בשורה התחתונה MG ZS אינו מושלם. אפשר למצוא בו חסרונות די בקלות, אך הוא לא מתיימר להיות מושלם. מדובר ברכב הסיני הראשון שמגיע לישראל בלי יומרה מיותרת, בלי רצון להביס את היפנים במגרש שלהם, בלי כוונות להכות באירופים — עם רשימת אבזור סבירה המפצה על חסרונות טכנולוגיים, עם יכולות המתבטאות במחיר הוגן ועם שיטת שיווק שמיועדת לפצות על טעויות עבר. ZS אינו הרכב הסיני הראשון שמשווק בישראל. הוא הרכב הסיני המפוכח הראשון שמשווק בישראל. וזה בהחלט מספיק טוב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x