פרשנות מאקרו
היכולת להרכיב חבילת ערוצים אישית עלולה לעלות לכם ביוקר
שוק הטלוויזיה המקוונת נתן חופש חדש לצרכן, משום שהפך את שירותי התוכן לאפליקציות שאפשר לבחור בעצמנו. ואולם, החופש הזה מגיע עם מחיר - שעשוי להיות גבוה אף יותר משל הימים בהם הסתפקנו במה שהציעו הספקיות
- הפריסה של HOT בדרך לדחייה נוספת
- משרד התקשורת עוצר את מדפסת הכסף של בזק
- דוחות הוט: מספר מנויי טלוויזיה ירד ב-8,000 ברבעון הראשון, הטריפל - ב-9,000
עד לאחרונה HOT ו-yes הציעו שידורי טלוויזיה אך ורק דרך ממיר משלהן. סלקום החלה באופן דומה, והציעה ממיר שכולל את ערוצי עידן פלוס, שירות VOD וחיבור חלקי ליוטיוב. אך עם כניסת פרטנר לשוק, הטלוויזיה עדכנה גרסה ועוברת אט-אט לפורמט אחר, של אפליקציות. וכאן מדובר במשחק חדש לחלוטין.
כל אחד יכול לרכוש לעצמו סטרימר או לשכור אחד מסלקום או פרטנר, ולהתחיל להרכיב חבילת שידורים כרצונו. לא כל ספקיות התוכן שם באופן מלא, אבל כולן בדרך. לא מרוצים מהתוכן שמציעה אחת השחקניות החדשות? אפשר להתקין את אפליקציית סטינג ולקבל את סדרות המקור של yes. ובשעה שפרטנר שילבה את נטפליקס בשירות שלה, סלקום מציעה ללקוחות להתקין אפליקציה של שירות הסטרימינג על הטלוויזיה החכמה או הסטרימר ולקבל זיכוי.
פתאום אפשר לדפדף בקלות בין שירותים מתחרים באותו מכשיר טלוויזיה, בלי התחכמויות, גרסאות פרוצות או מעקפים מסובכים. כששירותי התוכן השונים הופכים ללא יותר מעוד אפליקציה על אפל TV או אנדרואיד TV, ומכוונים פחות או יותר לאותו מחיר, התחרות הוגנת יותר. כשאפשר להתנסות באפליקציה מול אפליקציה, כל השירותים מרגישים פחות או יותר שווים.
אבל כמו בכל מקרה שיש בו היצע גדול, יש גם חיסרון בולט. אם אפשר לקבל הכל, למה לא לקחת ולגדר את עצמך? גם סלקום או פרטנר, גם נטפליקס, גם אמזון וגם HOT ו-yes. התוצאה עשויה להיות חבילה חודשית שמתקרבת ולעיתים עוברת את מחירי החבילות המנופחות שהורגלנו אליהן. אמנם חבילה של כמה שירותים שונים עדיין צפויה להיות רלוונטית יותר, אך אם לא נזהרים אפשר בקלות למצוא את עצמכם משלמים ביוקר. וזה כבר ההפך ממהפכה.