קייט ספייד: המעצבת שהכניסה צבע לתיק
עיצוביה מלאי החיים של קייט ספייד עמדו בניגוד מוחלט לנשמתה המסוכסכת של המעצבת, שתלתה את עצמה לפני יומיים בביתה באמצעות צעיף אדום
השנה היא 1999, אני יורדת במדרגות למרתף ביתה של יבואנית בגדים מארצות הברית והדבר הראשון שעיני רואות בין כל השפע הוא תיק מלבני קשיח עם ידיות נשיאה, מצופה בפרוות נמר סינתטית. הדם מתחיל לזרום בחוזקה והמוח נכנס לערפול הלא־רציונלי שרק שופינג איכותי יודע להפיק: "אני צריכה, אני רוצה, לא חשוב המחיר".
רק בבית, כשאני מתעמקת בתווית, אני רואה את השם: Kate Spade. האושר שמביא עימו התיק החדש נתייג את קייט ספייד הזו כמעצבת שכדאי לשים אליה, אולי בהמשך אפילואקנה עוד פריט או שניים בעיצובה. שנים אחר כך, כשאני פוסעת לאט במעלה קריירה ככתבת אופנה ומוצאת את עצמי מנתחת מגמות ובתי עיצוב, אני חוזרת שוב לקייט ספייד, שנעלמה מהנוף בסוף העשור הראשון של המילניום והוחלפה במעצבים שמייצרים תיקי עור גדולים ויקרים הרבה יותר.
בשנים האחרונות היה נדמה שספייד עולה מחדש על המסלול ללב הקונצזוס של עולם האקססוריז. הפתיחה של החנות הראשונה בניו יורק ב־1996 הובילה להצלחה גדולה ולפריסה של מעל 325 חנויות ברחבי העולם. ב־1999 ניימן מרכוס קנתה 56% מקייט ספייד ושמונה שנים אחר כך השלימו את רכישת החברה כולה. ספייד עצמה התפנתה לגדל את בתה פרנסיס (בת 13 כיום). בתום עשור של התמסרות לאמהות שינתה ספייד את שם משפחתה לוולנטיין והקימה מותג אקססוריז חדש
בשם פרנסיס וולנטיין. המותג קייט ספייד נקנה לפני שנתיים על ידי חברת התיקים Coach בסכום המוערך ב־2.4 מיליארד דולר ושמו שונה ל"Tapestry".
הידיעה על כך שספייד (55) תלתה את עצמה בביתה שבניו יורק לפני יומיים, בעזרת צעיף אדום, כמה הולם, היכתה את עולם האופנה בתדהמה. בעולם מספרים שספייד סבלה מדיכאון, אך סירבה לקבל עזרה רפואית כי פחדה שהתדמית הצבעונית והשמחה של המותג תיפגע.
סגנונה העיצובי של ספייד היה מלא אושר וכיף. העיצוב היו דינמיים, צבעוניים ומריחים משיק ניו־יורקי כמו ב"סקס והעיר הגדולה". ספייד לא פחדה ממתקתקות יתר, משילובי צבעים לא שגרתיים ומלגרום לאשה שמתהדרת בעיצוביה לבלוט. התעוזה המשיכה גם למותג שהקימה שפריטים מהקולקציה האחרונה שלו עוד ברחבי הרשת. לכן אולי כל כך קשה להאמין שנשמתה של האשה שיצרה קולקציות כה מלאות חיים היתה כל כך עצובה מבפנים.