$
הייטק והון סיכון

חברת Hailo גייסה 12.5 מיליון דולר לפיתוח שבבים לרכב האוטונומי

בסבב הגיוס השתתפו גיל אגמון, קרנות מניב מוביליטי, דרייב ונקסטגיר - וזהר זיסאפל, שמכהן כיו"ר היילו. החברה פיתחה טכנולוגיית שבבים שתוכל לייעל כלי רכב עצמוניים, מוצרי אינטרנט הדברים, מצלמות והתקני מציאות מדומה

הגר רבט 16:3205.06.18
חברת השבבים היילו (Hailo), שפעלה עד כה מתחת לרדאר, נחשפת עם סבב A של 12.5 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה נמנים זהר זיסאפל, המשמש גם כיו"ר, קרן OurCrowd, מנכ"ל חברת דלק מוטורס גיל אגמון, קרנות ההון סיכון המתמחות בטכנולוגיות רכב Maniv Mobility ו-Next Gear וקרן Drive. בסך הכל גייסה היילו מאז הקמתה קרוב ל-16 מיליון דולר.

 

 

את היילו הקימו בפברואר 2017 שלושה בוגרים של יחידת תלפיות: אור דנון (מנכ"ל), אבי באום (סמנכ"ל טכנולוגיות) והדר צייטלין (מנהלת פיתוח עסקי). החברה מונה כיום יותר מ-30 עובדים וממוקמת בתל אביב.

 

אור דנון, הדר צייטלין ואבי באום אור דנון, הדר צייטלין ואבי באום צילום: ערן טיירי

 

 

החברה מפתחת מעבדים שמריצים יכולות AI ומיועדים להתקנים כמצלמות, מחשוב לביש, AR ו-VR, אבל עיקר הדגש הוא על שוק הרכב האוטונומי. דנון, מנכ"ל החברה, מסר ל"כלכליסט" כי היילו כבר עובדת על פילוטים עם כמה חברות גדולות במספר תחומים והיא צפויה להשיק מוצר בשנה הבאה.

 

"הרכב החכם צריך להבין את הסביבה ולשם כך יש למקם הרבה חיישנים שמייצרים המון מידע" אמר. "ולאנס הישראלית, למשל, מפתחת שבבים בתחום העברת המידע, בעוד אנחנו מתמקדים בתחום עיבוד הנתונים. יש חברות אמריקאיות וסיניות שנכנסו גם הן לתחום הזה, זה תחום מאוד חדש ולכולם ברור שדרושה גישה שונה. יש מי שממציא מחדש את הזיכרון, אנחנו נקטנו בגישה שמתמקדת במבנה המחשב - לא באבני הבניין אלא באיך מחברים אותן".

 

היילו צופה שהשבב יצמצם דרמטית את העלות, השטח וצריכת ההספק ביחס לשבבים הקיימים, מה שיהפוך אותו למתאים לכמויות העצומות של החיישנים המוטמעים לכל אורך רשתות אינטרנט הדברים. השבב צפוי לעבד בזמן אמת תכני וידאו וזרמי נתונים אחרים בנפחים גבוהים תוך שימוש באלגוריתמים של למידה עמוקה. סך המכירות של שבבים למכוניות ולכלי רכב אחרים צפויות להסתכם ב-42.9 מיליארד דולר ב-2021, לעומת 22.9 מיליארד דולר ב-2016. התשתית הקיימת של מעבדים שפותחו עבור מטרות כלליות אינה מסוגלת להריץ אלגוריתמים עתירי חישוביות של למידה עמוקה, שהכרחיים ליישומי רכב אלה. המעבד של היילו צפוי לספק את פריצת הדרך הנדרשת בהיבטים של צריכת הספק, פיזור חום, שטח ועלות, ויהיה מוצר שיתאים לייצור המוני.

 

 

 

זהר זיסאפל, יו"ר היילו, מסר: "אנו עדים בשנים האחרונות למהפכה המתחוללת בעולם הרכב, עם כניסה מהירה של שחקנים וטכנולוגיות חדשות לשוק. המוצר שהחברה מפתחת צפוי להיות רכיב מפתח במהפכה זו, שבינה מלאכותית היא אחת מאבני היסוד שלה. הצוות החזק שבנתה החברה משלב ניסיון רב עם הבנה רחבה של הטכנולוגיה והשוק, דבר שיאפשר לחברה להתחרות על היעדים השאפתניים והמעניינים בעולם הטכנולוגיה כיום: מכונית מקושרת ומכונית אוטונומית".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x