$
חדשות נדל

היסטוריה: אושרה התוכנית להקמת המגדל הגבוה במדינה

"מגדל בין ערים" שיזמה עיריית תל אביב צפוי להתנשא לגובה של 100 קומות ולשמש למשרדים, מלונאות, מסחר ושטחי ציבור

נמרוד בוסו 11:4805.06.18

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה היום (ג') לאשר את תוכנית "מגדל בין ערים" הצפוי להיות בן 100 קומות והגבוה ביותר בישראל. המדובר בתוכנית שקידמה עיריית תל אביב בשטח שבבעלותה, הגובל עם רמת גן וגבעתיים. התוכנית קובעת זכויות בהיקף של כ-120 אלף מ"ר שטחים עיקריים למשרדים, מסחר, שטחים ציבוריים ומלונאות.

 

בצמוד למגדל ייבנו עוד שני מבנים בני 6 קומות בהם יוקמו שטחי ציבור בהם - חינוך, דת, ספורט, משרדי עירייה, נופש, קהילה, רווחה, ע"פ שיקול דעתה של הרשות המקומית. התוכנית תחומה בין הרחובות שפע טל - גבעתיים (המשכו של רחוב יגאל אלון בתל אביב), ז'בוטינסקי - רמת גן ורמפת היציאה מנתיבי איילון (מחלף ארלוזורוב), ובסמוך לתחנת רכבת סבידור-מרכז, תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה ולמרכז תחבורה המתוכנן.

 

מגדל בין ערים מגדל בין ערים הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

 

ממינהל התכנון נמסר, כי "התוכנית שמה דגש על פיתוח המרחב הציבורי בין המבנים וכן על תנועת הולכי רגל אל המגרש וממנו במפלסי הרחובות השונים, לרבות מפלס השדרה העירונית סביב האזור המיועד לקירוי האיילון". וכן כי "המגדל מהווה חלק משדרה עירונית היקפית שתוקם על קירוי האיילון, עם ביצועה בפועל של תוכנית האב 'תל אביב 2000', אשר אושרה בוועדה המקומית ואומצה כמסמך מדיניות.

 

התוכנית אושרה לאחר שמיעת התנגדויות שהוגשו על ידי תושבים ורוכשי דירות במבני מגורים באזור. בעקבות הדיונים החליטה הוועדה, בראשותה של האדריכלית דניאלה פוסק, לאשר את התוכנית אך קבעה בה מספר שינויים. עיקרי השינויים הם הכפלת הקצאת השטחים למבני ציבור מ-5,000 מ"ר ל-10 אלפים מ"ר, ללא הגדלת סך שטחי הבנייה. בנוסף החליטה הוועדה לחייב את הקמת גשר הולכי הרגל המחבר את המגדל אל המגדל הסמוך לו מדרום (בתחומי גבעתיים), ולהבטיח את ביצועו של גשר הולכי הרגל לכיוון צפון, מעל רחוב ז'בוטינסקי (רמת גן).

 

צילום של המגדל (הדמיה) צילום של המגדל (הדמיה) הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

 

 

בעקבות הדיון אמרה פוסק כי "התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי וכפועל יוצא מכך כוללת הקמת מערך גשרים להולכי-רגל. הקמתם תחבר את מרחב מפגש שלוש הערים (גבעתיים רמת-גן ותל אביב) אל מתחם התחבורה הציבורית המרכזי של המדינה והמטרופולין".

 

התוכנית הינה ביוזמת עיריית תל אביב ונערכה ע"י אמנון שוורץ וגיא מילוסלבסקי. לאחרונה פרץ סכסוך מתוקשר על הקרדיט לתכנון המגדל בין מילוסלבסקי והאדריכל משה כץ אשר עבד במשרדו בעבר ובין היתר עסק בתכנון המגדל. במסגרת הסכסוך הגישו השניים תביעות הדדיות זה נגד זה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x