במקביל לבעיות מול אמזון: מנכ"ל קורנית סיים את תפקידו במפתיע
חודש בלבד לאחר פרסום הדו"חות לרבעון, חברת המדפסות לתעשיית הטקסטיל נפרדת מגבי זליגסון, שניהל אותה ארבע שנים ולקח אותה להנפקה בנאסד"ק. בשנה האחרונה צנחה המניה ב־20%. היו"ר יובל כהן: "מכבד את רצונו להוריד הילוך"
אתמול (ב') הודיעה קורנית על עזיבתו של גבי זליגסון, מנכ"ל החברה בארבע השנים האחרונות - וכבר מינתה מחליף שהוצנח מבחוץ: רונן סמואל, שכיהן ב־18 השנים האחרונות ב־HP Indigo בכמה תפקידים, האחרון שבהם כמנכ"ל. אחרי חפיפה של כחודשיים עם זליגסון, ב־1 באוגוסט ייכנס סמואל לתפקידו. מניית החברה, שפועלת בתחום המדפסות לטקסטיל, הגיבה אתמול להכרזה בירידה של 2%.
- הלקוחות אהבו את המערכת החדשה של קורנית וההכנסות גדלו ב-15%
- מדד הדופק: גיא אבידן סמנכ"ל הכספים בקורנית שולט בים
- עסקת אמזון המתעכבת ממשיכה לפגוע בקורנית - שמפספסת את תחזיות השוק
מניית החברה הסבה בשלוש שנותיה בנאסד"ק תשואה של 25% (7.25% שנתי), חצי מכפי שהניב מדד נאסד"ק הרחב - 50% (14% שנתי). מאז השיא של 22 דולר, שרשמה קורנית במאי 2017, המניה ירדה ב־20%. שווי השוק שלה עמד אתמול על 600 מיליון דולר, שמתוכם כ־100 מיליון דולר הם מזומנים בקופתה.
"בחיים כל אחד מאיתנו במירוץ שליחים, במיוחד בתפקידי ניהול בכירים", הסביר זליגסון את פרישתו ל"כלכליסט". "קורנית עומדת בכל 'מבחני זליגסון': הנהלה חזקה, מובילות בשוק, צמיחה יפה, עובדים מחוברים. במרץ גמלה בליבי החלטה ללכת קדימה. שיתפתי רק את היו"ר".
יובל כהן, יו"ר קורנית ומייסד ושותף מנהל קרן פורטיסימו, המשקיעה הגדולה בקורנית עם 13.3%, אמר ל"כלכליסט": ״גבי הוא מנכ"ל מצוין, אני מכבד את רצונו להוריד הילוך ולהמשיך ולתרום אך לא מעמדת המנכ"ל. הגדולה של מנכ"ל היא בבניית ארגון שיותר גדול מכל אחד מאנשיו. גבי משאיר תשתית חזקה מאוד לחברה לטווח הארוך, כך שהשינוי בא מעמדה של חוזקה. קורנית בעיצומו של מהלך צמיחה ואני מאמין כי רונן הוא האיש הנכון להוביל את הצמיחה בשנים הבאות״.
לא עם פרסום הדו"חות
העזיבה של זליגסון תפסה בהפתעה את שוק ההון. החברה מראש העין פרסמה רק לאחרונה דו"חות לרבעון הראשון, ובדרך כלל הודעה על עזיבה מנכ"ל נעשית במקביל לפרסום שכזה. "זה בהחלט נראה לא טוב", הסביר אחד האנליסטים.
בנובה, החברה הציבורית הקודמת שבראשה עמד זליגסון, הוא שימש כמנכ"ל שבע שנים. בקורנית הוא רק ארבע שנים ואף שלקח את החברה כל הדרך להנפקה בנאסד"ק באפריל 2015, הוא משאיר אותה לא יציבה במיוחד וכשעתידה תלוי בעיקר בלקוח אחד - אמזון.
בינואר 2017 הגיעה הבשורה שכל משקיעי קורנית חיכו לה: ענקית המסחר האלקטרוני אמזון חתמה עם קורנית על הסכם שיתוף לחמש שנים, שבמהלכן תספק קורנית מערכות דפוס דיגיטלי לאמזון. על פי מקורבים לעסקה, מדובר במאות מכונות, שעלות כל אחת מהן מוערכת ב־400-300 אלף דולר; ובנוסף דיו ב־95-80 אלף דולר בשנה למכונה.
המטרה היא להציע ללקוחות אמזון שירותי הדפסה בהתאמה אישית על חולצות ומוצרי טקסטיל. אולם המכונות הן לא החלק המרכזי בעסקה. הבשורה המשמחת באמת עבור המשקיעים היתה האופציה שאמזון תרכוש נתח מהחברה הישראלית, שעשו להגיע ל־8%.
עד כה אמזון לא רכשה ממניות קורנית, ורכישות המכונות מתעכבות. לפיכך פרסמה קורנית ב־26 בספטמבר אזהרת רווח, שבה צוין כי לקוח אסטרטגי, קרי אמזון, לא ערוך לקבל משלוח מתוכנן ממנה בשל עיכוב בקבלת היתרים רגולטוריים.
הטייס נוחת בקורנית
המנכ"ל החדש שירת בחיל האוויר כטייס קרב ועלה לדרגת רס"ן. לפני פרישתו הוביל את הקמת טייסת אפאצ'י השנייה. לסמואל תואר MBA מבית הספר לניהול קלוג של אוניברסיטת נורת' ווסטרן, ותואר ראשון במינהל עסקים ומשפטים מהמרכז הבינתחומי.
סמואל המעיט במילים בשיחת המשקיעים שלאחר ההכרזה על החילוף. "אני רואה דמיון רב בין אינדיגו לקורנית ובטוח שנצליח", אמר. "בשבועות הקרובים אצא למסע להכיר את השטח".
ומה לגבי זליגסון? הוא נשאר בבורד של קורנית וגם יושב בזה של DSP גרופ. אחרי 12 שנים כמנכ"ל הוא רוצה להשתלב בתפקיד שאינו מצריך ניהול יומיומי, וגם לתרום לקהילה. "אלה היו שנים אינטנסיביות, וקורנית מוכנה לעבור למנהיגות אחרת", סיכם. "ההחלטה היא 100% שלי".