פריצת דרך? כץ הוציא מהמגרה תוכנית להכנסת משקיע לנמלים
שר התחבורה נועד הערב עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בניסיון לפתור את המשבר בשיחות הרפורמה בנמלי חיפה ואשדוד; בהסתדרות התגאו בפריצת דרך, אך דברי כץ על הכנסת משקיע לנמלים היא שריד מתוכנית מ-2014
שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נפגשו הערב (ב') בארבע עיניים כדי לנסות ולפתור את המבוי הסתום בשיחות הרפורמה בנמלי חיפה ואשדוד.
- מקשיחים עמדות: בנמלים דורשים חסינות ל־15 שנה
- משבר הנמלים: מרתון פגישות בדרך לגיבוש הסכם מסגרת
- רשות המסים תתיר לאחסן כלי רכב בנמלים לתקופה של עד חצי שנה
עם סיום הדיון שלחה ההסתדרות עדכון בו הם מתגאים שהשר כץ הסכים להכניס משקיע אסטרטגי לנמלים, כזה שיביא איתו נפח של עבודה. בהסתדרות כינו את ההבטחה "פריצת דרך" שתאפשר התקדמות בשיחות בתמורה לשימוש בשני רציפים (24 ו-25) באשדוד ובמסוף כרמל בחיפה.
הבעיה היא שמדובר בתכנית ותיקה שאושרה בקבינט החברתי-כלכלי כבר בסוף 2014. במסגרת התוכנית, בה תמך כץ, רשות החברות הגישה מתווה להנפקת מניות מיעוט בשורת חברות לרבות נמלי חיפה ואשדוד. ההנפקה כוללת למעשה הכנסת שותף עסקי שיזרים הון לחברה ויאפשר התנהלות עצמאית יותר בהשוואה לתלות הקיימת כיום במשרדי הממשלה.
למעשה, אלמלא התפרקות הממשלה בסוף 2014 התוכנית היתה יוצאת לפועל, אבל לכץ הייתה הזדמנות להגיש את המתווה הישן שוב, וההסתדרות "רצה לספר" על פריצת דרך.
בשולי הדברים נזכיר שרק לפני שבועיים, ועדי הנמלים השביתו את העבודה ואף זלזלו בצווי בית הדין שהורו להם לשוב לעבודה, מה שמעלה את השאלה מי ירצה להיכנס לשם.