כלכלת השיתוף בעולם השליחויות: הזמן שליח באמצעות אפליקציה
השירות החדש שמפעילה GetPackage מאפשר להזמין שליחות מיידית באמצעות לחיצה על כפתור באפליקציה. השירות הוקם על ידי היזם ניר בנגל ושותפים בו גם יבואנית המכוניות מאיר וחברת בר שיווק והפצה
כלכלת השיתוף מגיעה גם לתחום השליחויות. חברת GetPackage, שהקים היזם ניר בנגל, המתמחה בשירות שליחויות באמצעות אתר האינטרנט או אפליקציה, יוצאת בקמפיין מיתוגי ופרסומי בהשקעה של למעלה מ-1.5 מיליון שקל.
אפליקציית GetPackage הושקה באופן רשמי בנובמבר 2017, אחרי תקופת הרצה מוצלחת שערכה כחצי שנה, וכיום רשומים בה למעלה מ-2,000 לקוחות ומעל ל-3,000 שליחים, שביצעו עד כה עשרות אלפי שליחויות ברחבי הארץ.
הקמפיין יעלה בטלוויזיה, רדיו, דיגיטל ושילוט על אוטובוסים. שוק השליחויות מהווה כ-4 מיליארד שקל בשנה ובחברת GetPackage מסבירים כי התחום עובר טרנספורמציה מהכלכלה הישנה והמוכרת, המנוהלת על ידי חברות שליחויות מסורתיות וותיקות, לכלכלה חדשה המבוססת על פלטפורמות אינטרנטיות ואפליקטיביות.
מאחורי GetPackage עומד היזם ניר בנגל, שביחד עם משקיעים פרטיים נוספים, גייס למעלה מ-16 מיליון שקלים. בין המשקיעים ב-GetPackage קבוצת מאיר, יבואנית וולוו והונדה, וחברת בר שיווק והפצה, אחת מחברות השילוח הפרטיות הגדולות בישראל. השתיים מחזיקות, כל אחת בנפרד, כ-13 אחוזים מהפלטפורמה החדשה. החברה עצמה מעסיקה כ-25 עובדים, מתוכם כ-15 מתכנתים.
התמחור הוא קבוע ואחיד, והעלות מוצגת ללקוח במעמד ההזמנה. המחיר מחושב על פי אלגורתים המשקלל פרמטרים כמו מרחק וגודל חבילה, כשהתמחור ההתחלתי הוא 26 שקלים לקילומטר הראשון עבור משלוח קטן. ככול שהנסיעה ארוכה יותר, התמחור לקילומטר יורד ומהקילומטר השלישי ואילך הרי שזה צונח כבר ל-4.5 שקלים.
השליחויות עצמן מתבצעות באמצעות שליחים במעמד של פרילאנסרים המועסקים על פי מודל לפיו השליח גורף לכיסו כ-75 אחוזים מסכום העסקה הכולל, כשבאפשרותו לאסוף כמה משלוחים בו זמנית ולפזרם בהתאם לדרישות המשתמשים. בעוד שהשכר הממוצע כיום בשוק השליחויות עומד על כ-32 שקל לשעת עבודה של שליח, בחברה מדברים כבר על פוטנציאל השתכרות העומד על כ-80 שקלים לשעת עבודה.