חדש ב-H&M: מראה חכמה תציע ללקוחות בגדים שמתאימים להם
המראה משלבת זיהוי פנים וקול כדי לתקשר עם הלקוחות. הלקוחות יוכלו לצלם סלפי כשהם לבושים בפריטים של H&M ולקבל טיפים. הסניף בניו יורק הוא הראשון לאמץ את הפיתוח. מה היו התוצאות?
המראה שפותחה על ידי מיקרוסופט וסוכנויות הדיגיטל השוודיות ויז'ואל ארט ואומברי משלבת זיהוי פנים וקול כדי לתקשר עם הלקוחות. חנות הדגל של חברת ההלבשה השוודית בטיימס סקוור, ניו יורק, היא הראשונה לאמץ את הפיתוח החדש.
- משבר בנקים בבנגלדש עלול לרוקן מדפים בזארה ו־H&M
- נפילה של 44% ברווחי H&M ברבעון הראשון
- רשת H&M סוגרת 170 סניפים - המניה איבדה 17.5% מתחילת השנה
בפברואר הודיעה הרשת על כוונתה לסגור השנה 170 סניפים, לאחר דו"חות חלשים, לאור התחרות המקוונת העזה. זהו מספר הסגירות השנתי הגדול ביותר שנרשם ברשת האופנה מאז 1998. עם זאת, היא מתכוונת לפתוח במקביל 390 חנויות חדשות, כך שתוספת החנויות נטו תעמוד על 220, המספר הנמוך ביותר מאז 2010.
עתה החברה מנסה לחזק את חווית הקנייה בסניף ואת הנוכחות ברשת. המראה החכמה תפעל באמצעות פקודות קוליות, הלקוחות יוכלו לצלם סלפי שישולב עם הפריטים שמציעה H&M למכירה. את התוצאה ניתן להוריד באמצעות סריקת קוד QR. בנוסף, הרשמה לניוזלטר של הרשת תזכה את הרוכשים ב-20% הנחה על הרכישה ומשלוח חינם.
לצד התאמת הבגדים שתאפשר המראה החכמה, היא תיתן גם טיפים לשופינג ואת האפשרות לרכוש ישירות את הבגדים אונליין. הרשמים הראשונים מהחנות בניו יורק מצוינים: 86% מבין המשתמשים סיימו את ביקורם בחנות ברכישה, ו-10% מהם גם נרשמו לניוזלטר.
למרות הביקורות החיוביות, בכיר בגוגל גרמניה אמר ל"ביזנס אינסיידר" כי "הזיהוי הקולי עדיין בחיתוליו".
גם מתחרתה הספרדית של H&M, זארה, הציבה בחנות הדגל שלה בלונדון מראה חכמה. השירות שמציעה זארה לא נסמך על זיהוי קולי אלא מזהה פריטים נבחרים ומתוכם יוצרת לוק וירטואלי.