הזינוק במכירות אינפיניטי לא סייע לרווח הנקי של קרסו מוטורס שירד ב-19%
למרות עלייה של 4% בהיקף המכירות של קרסו מוטורוס ברבעון הראשון, רשמה יבואנית הרכב ירידה של כמעט 20% ברווח הנקי בעיקר עקב הזינוק בשער היורו
דו"חות יבואנית הרכב קרסו מוטורס, שבשליטת בני משפחת קרסו, מספקים הצצה מעניינת לטעמו של הציבור בבחירת רכבים. הזינוק בשער היורו במהלך הרבעון הראשון היה הגורם העיקרי שפגע ברווחיות החברה, למרות כוחו היחסי של הצרכן הישראלי שהמשיך לקנות מכוניות בקצב מרשים, הרווח הנקי של קרסו מוטורס ירד בשיעור דו-ספרתי בתום הרבעון הראשון. בנוסף מספקים הדו"חות מידע מסקרן על הטעמים של הציבור הישראלי כשהוא בא לבחור רכבים חדשים.
- משפחת קרסו יוצאת לגייס 300 מיליון שקל בהנפקת מניות שנייה בבורסה בת"א
- קרסו הגדילה נתח שוק עקב השקה מחודשת של דאצ'יה
קרסו מוטורס רשמה ירידה של כ-19% ברווח הנקי בתום הרבעון הראשון של השנה וזה הסתכם בכ-50.5 מיליון שקלים. הירידה ברווחיות נרשמה למרות שהחברה דיווחה על גידול של 4% בהיקף מחזור המכירות הכולל שלה שהסתכם בכ-1.21 מיליארד שקלים. בנוסף רשמה קרסו מוטורס גידול נאה של פעילות הליסינג שלה. ההכנסות שלה מהחכרה תפעולית ומימונית ומפעילות השכרת הרכבים זינקו ב-12% והסתכמו בכ-221 מיליון שקל.
בחברה ציינו כי שינוי בתמהיל הרכבים שמכרה, ופגיעה שנבעה מעלייה בשער היורו מתחילת 2018, פגעו ברווחיות שלה. מהדו"חות עולה כי עלות מכר הרכבים טיפסה בשלושת החודשים הראשונים. עלות המכר של הרכבים ברבעון הראשון עמדה על שיעור של כ-89% מההכנסות על מכירתם, בעוד שבשנה שעבר העלות עמדה על כ-83.5%. כתוצאה מכך ירד הרווח הנקי של החברה בכ-19%.
כשבוחנים את שינוי התמהיל של הרכבים שמכרה קרסו מוטורס ברבעון הראשון מתגלה תמונה מעניינת, שיכולה גם לספק מידע מעניין על הטעמים של הציבור הישראלי, או יותר נכון – השונות הגדולה שבהם. ברבעון הראשון של השנה זינק בשיעור חד של כ-41% היקף רכבי האינפיניטי שמכרה החברה. מדובר ברכבי יוקרה שלפי הדיווח קרסו מוטורס מכרה 127 מהם בשלושת החודשים הראשונים של השנה מול 90 אשתקד.
מנגד, מה שמסביר את השינוי ברווחיות במכירת הרכבים, חל גידול מרשים במספר רכבי הדאצ'יה שמכרה החברה. מחירם של רכבים אלה נחשב לנמוך באופן יחסי לרכבים המקבילים להם בענף. מהרבעון עולה כי קרסו מוטורס רשמה זינוק של 15.4% במכירות רכבי הדאצ'ה ומכרה 1,526 מהם ברבעון הראשון. החברה אף בחרה לעטר את העמוד הראשי של הדו"חות הכספיים עם אחד מדגמי הדאצ'יה שהיא משווקת.
עוד עולה מהדיווח כי מכירות רכבי רנו שמרו על יציבות והסתכמו ב-3,320 רכבים ומכירות דגמי ניסאן עלו בכ-4.8% והסתכמו ב-4,590 מכוניות. בסה"כ מכרה החברה 9,563 רכבים, עליה של 4.5% ביחס לרבעון המקביל ב-2017.
שווי השוק של החברה בתום המסחר ביום חמישי עמד על כ-1.65 מיליארד שקלים, לאחר שהמניות ירדו באותו היום בכ-1.4%. מתחילת השנה ירד שווי השוק של החברה בכ-21% מהיקף של 2.09 מיליארד שקלים.