פרשנות מאקרו
נטפליקס כערוץ הספאם
ענקית הסטרימינג של ריד הייסטינגס מטביעה את השירות שלה בכמות עצומה של תוכן, כדי לרצות את המשקיעים על חשבון הצופים. האם זה ישתלם לה בסוף?
- ברק ומישל אובמה חתמו על עסקה גדולה עם נטפליקס
- הנטפליקס של הפודקאסטים: קחו נוחות, ותרו על הייחודיות
- פרטנר מובילה חודש שלישי ברציפות במדד מהירות הגלישה של נטפליקס
2. מודדת. הכנסות ערוצי הטלוויזיה המסורתיים תלויות בפרסום ומטפסות בהתאם לגובה הרייטינג. לנטפליקס, שעושה את הכנסותיה ממכירת מינויים, לא אכפת לכאורה ממספר הצופים בתוכניות. לכן, כפי שציינו בטור זה בעבר, היא מודדת לא רק את נתוני הצפייה בתוכניות אלא גם את הבאזז שהן מעוררות באינטרנט. ככל שהתוכניות שלה מעוררות שיח נרחב יותר, כך גדל הסיכוי שאנשים נוספים ירכשו מנוי.
3. מבזבזת. "נטפליקס נשפטת רק לפי הגידול במספר המנויים ולא לפי כלי מדידה מסורתיים יותר", אמר השבוע אנליסט המדיה של JBL ג'פרי לודג'סון לאתר MarketWatch, והפנה אצבע מאשימה אל המשקיעים. המיקוד במספר המנויים וההתעלמות ממדדים אחרים מכתיבים עומס חסר תקדים של תוכן חדש: לפי הצהרותיה, נטפליקס צפויה להשקיע השנה 8 מיליארד דולר ביצירת מספר עצום של 800 תכנים חדשים.
4. שופכת. חלק מתכנים אלו יהיו סדרות טלוויזיה, וסביר שחלקן אפילו יהיו טובות. אך רבים מהם יהיו, ככל הנראה, סרטים באיכות ירודה, כמו "ברייט" בכיכוב וויל סמית' שעלה לנטפליקס 90 מיליון דולר, או ספיישלים קומיים. חלק גדול במיוחד מהתכנים יהיו כאלה שנטפליקס מממנת במודל של שיתוף פעולה עם ערוצי טלוויזיה מסורתיים - מודל שמקנה לה זכויות הפצה אך גם כובל אותה להשתתף במימון ההפקה כל עוד הסדרה רצה.
5. מפסידה. בהתחשב בהוצאה העצומה אולי לא מפתיע שנטפליקס צופה ש־2018 תסתיים בהפסד של 4-3 מיליארד דולר. אסטרטגיית ההוצאות האדירות של החברה מתקבלת בחיבוק ידיים בקרב משקיעים ואנליסטים, שרואים חברה שעוד לא מיצתה אפילו עשירית מנתח השוק הפוטנציאלי שלה. כשהמירוץ אחר גיוס מנויים חדשים יסתיים, הייסטינגס יוכל להשוות את שיעורי הביטול שלו לאלה של ערוצי הטלוויזיה המסורתיים: 50%.