פרוטרום בדוח ראשון אחרי האקזיט: הרווח הרבעוני זינק ב-35%
חברת הטעמים שנמכרה בתחילת מאי באקזיט השני בגודלו אי פעם בישראל דיווחה על רווח נקי של 45.7 מיליון דולר; המכירות קפצו ב-27% ל-384.8 מיליון דולר
יצרנית תמציות הטעם והריח פרוטרום פירסמה הבוקר (ג') את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2018, לאחר שבתחילת חודש מאי רשמה את האקזיט השני בגודלו בתולדות המשק הישראלי, שבו נמכרה תמורת כ-6.4 מיליארד דולר.
- "יהודאי ואני התחלנו בדיוק לפני 9 חודשים - הזמן הדרוש להיריון טוב: יהיה לנו תינוק מוצלח מאוד בעתיד"
- מנכ"ל IFF לבעלי מניות פרוטרום: "אני בטוח שנוכל להציג תוצאות טובות בהמשך"
- האקזיט של פרוטרום: חג לבעלי המניות, לא לתעשייה הישראלית
מכירות הקבוצה גדלו ב-27.2% והסתכמו בכ-384.8 מיליון דולר. אך בנטרול הרכישות הרבות שביצעה, רשמה החברה צמיחה חד ספרתית, על בסיס פרו-פורמה של 7.6%.
שיעורי הצמיחה (על בסיס פרו-פורמה) הגבוהים נרשמו בתחום פעילות הליבה של החברה - פעילות הטעמים רשמה החברה צמיחה בשיעור של 8.3% ובתחום פעילות חומרי הגלם היחודיים רשמה צמיחה של 8.5%. בתחום הסחר והשיווק, שנחשב לתחום עם היקף הכנסות קטן יחסית, רשמה החברה צמיחה של כ-5.1%.
בסיכומו של דבר רשמה החברה רווח תפעולי כולל שצמח ב-37.8% והסתכם בכ-62.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 45.7 מיליון דולר, זינוק של כ-35.4% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA צמח בכ-44.3% והגיע לכ-80.4 מליון דולר, לעומת כ-55.7 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בפרוטרום ציינו כי ברבעון הראשון של השנה נרשמו הוצאות חד פעמיות מרכישות ופעולות שנקטה החברה להשגת אופטימיזציה והתייעלות, בעיקר במערך המיצויים הטבעיים בחטיבת חומרי הגלם.
הוצאות חד פעמיות אלה גרעו מהרווח התפעולי כ-900 אלף דולר ומהרווח הנקי כ-700 אלף דולר. גם ברבעון המקביל אשתקד, נרשמו הוצאות חד פעמיות שגרעו 800 אלף דולר מהרווח התפעולי ו-600 אלף דולר מהרווח הנקי.