הדיל שיסייע בעיקר לבנקים דיגיטליים: ירוויחו מהפניית לקוחות לאתרי קניות
בנקים קיימים וחדשים, לצד חברות כרטיסי האשראי, יוכלו להרוויח מהפניית לקוחות לרכישת מוצר או שירות. כך עולה מחוזר של המפקחת על הבנקים
- מריוס נכט ועוזי ימין רוצים להקים בנק דיגיטלי "מטעמי ציונות"
- חדוה בר מעריכה: תוך שנה יוקם בנק דיגיטלי חדש בישראל
- כחלון בקרב בלימה מול בכירי האוצר לשימור הפטור ממע"מ בקנייה ברשת
האפשרות הזו מאוד רלוונטית לבנקים דיגיטליים חדשים שיחפשו מנועי צמיחה ומקורות הכנסה שיבססו אותם – ובייחוד כאשר אין להם מגוון של שיתופי פעולה, מועדוני צרכנות והטבות להציע כפי שיש לחברות כרטיסי האשראי. לבנק דיגיטלי בתחילת דרכו לא יהיה בסיס לקוחות רחב אם בכלל אבל הוא בכל זאת יצטרך לממן תשלום שוטף לתשתית המחשוב החיצונית כמו גם מימון הוצאות תפעול שונות, ופרק הזמן שיוכל לספוג על חשבונו את ההוצאות בלי הכנסות מספקות הוא מוגבל.
לחברות כרטיסי האשראי יש כבר כיום זירת הטבות באתרי האינטרנט המאפשרת למחזיקי כרטיס ליהנות מהנחות ברשתות וממבצעי 1+1 ולכן חלקן לא ממהרות להיכנס לתחום. מבחינת הבנקים הקיימים, חלקם סבורים שלא נכון מבחינה תדמיתית ועסקית לשלב באתריהם הצעות ערך והפניות לאתרי קמעונאות. לעומתם יש בנקים שסבורים שיש כאן פוטנציאל עסקי ובוחנים זאת לעומק – זה המצב בדיסקונט (ובכאל) ובבנק הבינלאומי. בלאומי עדיין לומדים את הנושא.
בעולם הנושא כבר תופס תאוצה, כך למשל בסינגפור, בסין, בארה"ב ובבריטניה. דוראל בליץ ראש תחום פינטק במשרד רו"ח Kpmg סומך חייקין אומר כי "בנקים בעולם מחפשים מנועי צמיחה, ואחת הדרכים שתופסת תאוצה היא שילוב של כפתור תשלום באמצעות חשבון הבנק ישירות דרך אתרי הקניות, סטייל PayPal".