ספורט במתנה: חברת Jifiti הופכת את מוצרי נייקי לתווי שי לגולשים
החברה הישראלית חתמה על הסכם חדש עם ענקית ציוד הספורט, במסגרתו תפתח עבורה כלי שהופך את המוצרים לכרטיסי מתנה. המשתמשים יוכלו להחליט אם לקבל את המתנה או להפוך אותה לזיכוי בחנות המקוונת
חברת הסטארט-אפ הישראלית ג'יפיטי (Jifiti), שפועלת בתחום של שליחת מתנות וכרטיסי מתנה (Gift Card), חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם נייקי - כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת ההסכם, תפתח החברה תכונה חדשה עבור אתר נייקי, שתאפשר להפוך כל מוצר לכרטיס מתנה וירטואלי. ג'יפטי מתחרה בתחום זה בלופ קומרס, שנוסדה בידי ישראלים ונרכשה בידי סינכרוני.
- גאון בודד: מדוע כשל עיצוב סנאפצ'ט?
- קוליסיס רוכשת את אנרטק בכ-9 מיליון דולר
- חברת Indeni של יוני לייטרסדורף גייסה 14 מיליון דולר
בשיחה עם "כלכליסט" סיפר שאול ווייסבנד, סמנכ"ל השיווק של החברה ואחד משלושת מייסדיה: "ישבנו עם הצוות בנייקי ורצינו לקחת את עולם הכרטיסים מתחום שהוא די משעמם - שמים סכום כסף ושולחים מס"ד למקבל המתנה - ולהפוך אותו למשהו הרבה יותר אישי. לא רצינו לשנות את היתרונות והגמישות שיש לכרטיס, אבל לאפשר לשולח המתנה את היכולת לבטא את עצמו בבחירת מתנה פיזית".
בכל עמוד מוצר יהיה כפתור Send as an Egift, שהופך את המוצר לתו שי ויאפשר להעביר אותו במייל. הנמען יפתח את ההודעה, יוסיף את המוצר לסל הקניות שלו באתר נייקי ולהוסיף מידה, צבע וכתובת למשלוח. בנוסף, יוכל הנמען להשתמש בקוד שקיבל בתור כרטיס מתנה לכל דבר ולבחור מוצר אחר. "אנחנו חוסכים כך את כל עניין החזרת המתנות, כ-35% ממתנות מוחזרות לחנות. והקטגוריה הכי מוחזרת זה ביגוד והנעלה, התחום של נייקי", אמר ווייסבנד.
על פי הערכות ג'יפיטי, שוק כרטיסי המתנה יגיע השנה לכ-160 מיליארד דולר בארה"ב לבדה. "הסקרים וקבוצות מיקוד שלנו מראים שיותר מ-80% ממעניקי המתנות מעדיפים מתנה אמיתית, אבל בוחרים בכרטיסי מתנה כי זה יותר נוח. מצד שני, יותר מ-86% מהנשאלים מעדיפים לקבל כרטיס מתנה כדי לא להיתקע עם מתנה גרועה. כלומר שיש כאן דיסוננס מאוד מעניין", סיפר ווייסבנד.
ג'יפיטי נוסדה ב-2009 בידי ווייסבנד, ביחד עם יעקב מרטין ומאיר דודאי. החברה, שיושבת במודיעין ובקולומבוס שבאוהיו מעסיקה כ-30 איש. עד היום גייסה החברה 7.1 מיליון דולר מליברטי ישראל, קרן ההון סיכון של חברת הכבלים האמריקאית ליברטי, מאיש העסקים היהודי-האמריקאי ג'יי שוטנסטיין (בעלי אמריקן איגל), מענקית הקניונים האמריקאית סיימון פרופרטי גרופ, מסטיבן מילשטיין (מייסד רשת ההלבשה בוולינגטון), וממשפחת יסלזון.