מספר ההרוגים בתאונות ירד קלות אך מספר התאונות והנפגעים עלה; האופניים החשמליים מככבים
על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2017 נרשמו 13,335 תאונות דרכים עם נפגעים - עלייה של 6% ביחס לנתוני שנת 2016. מכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות - 72.8% היו גברים
בשנת 2017 נרשמו בישראל 13,335 תאונות דרכים עם נפגעים - עלייה חדה של 6% ביחס לנתוני שנת 2016, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עם זאת - נתוני הלמ"ס חושפים גם מגמת שיפור: לפי הלמ"ס בשנה שעברה תועדו 364 הרוגים בתאונות דרכים - ירידה של 3.4% ביחס לנתוני 2016. עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי מספר ההרוגים מקרב האוכלוסיה הערבית ירד בשנה שעברה בשיעור של 6.5% - מ-124 הרוגים בשנת 2016 ל- 116 הרוגים אשתקד. מכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות - 72.8% היו גברים. עוד עולה, כי 59.3% מן ההרוגים בתאונות דרכים נפגעו בתאונות בדרכים לא עירוניות - ואילו שיעור האופנוענים המעורבים בתאונות היה פי 2.6% מחלקם במצבת הרכב של מדינת ישראל - כלומר מבין הרוכבים - רבים יותר מעורבים בתאונות מאשר נהגי מכוניות.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מנתחת גם את חלקם של רוכבי האופניים החשמליים - ומציגה נתון מטריד במיוחד: בשנת 2017 נרשמה עליה משמעותית של 13.7% במספר רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות - כך, בעוד שב-2016 דווחו 1,536 רוכבי אופניים חשמליים - ב-2017 זינק מספרם ל 1,747. יש להדגיש כי נתון זה מתייחס לרוכבי אופניים שדיווחו על עצמם כפצועים - ויתכן שבפועל הוא גדול בהרבה. עוד עולה מן הנתונים שרובם המכריע של הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים הם גברים: 75% מהנפגעים אשתקד בתאונות אופניים חשמליים. במפתיע, דווקא רוכבים מבוגרים יחסית נפגעים יותר: אשתקד רוב הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים שדווחו למשטרה היו בני יותר מ-25. בתאונות קורקינט חשמלי נפגעו בשנה שעברה 81 רוכבים - ו-101 בתאונות קלנועיות.
היקף הנזקים למשק הישראלי מטריד גם הוא: בין 2009 ל-2017 שולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי כ-3.3 מיליארד שקלים לנפגעי תאונות דרכים בעבודה.
משרד האנרגיה: משנת 2030 יסעו בישראל רק רכבים פרטיים מונעים בחשמל
בתוך כך, משרד האנרגיה יציג לממשלה תוכנית כוללת להפסקת השימוש בדלקים מזהמים בישראל שבזכותה יסעו בכבישי ישראל רק מכוניות חשמליות פרטיות בשנת 2030, כך ציינו היום נציגי המשרד במהלך דיון בוועדת הכספים. יש לציין כי נתון זה עומד בסתירה לתחזיות של גופי מחקר ואנליסטים המנתחים את ענף הרכב העולמי, כמו גם הסוכנות העולמית לאנרגיה הקובעים כי שיעור החדירה של רכבים חשמליים צפוי להגיע בעולם לכ-50% לכל היותר לקראת שנת 2040, כך שלא ברור אילו דגמי מכוניות חשמליים בלבד ישווקו בישראל בשנת 2030.
במסגרת הדיון ציינו נציגי משרד האנרגיה כי המשרד מכין תכנית בנושא שתוצג בחודש יולי הקרוב, במסגרתה יוקמו מאות עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי הארץ השנה. עד 2020 תורחב ההקמה לכ-2,000 עמדות טעינה, שחלקן יהיו עמדות טעינה מהירות, שיוקמו במרחב הציבורי.