דו"ח: המכונית האוטונומית של אובר זיהתה את הולכת הרגל 6 שניות לפני התאונה - אך לא ביצעה בלימת חירום
לפי הדו"ח הראשוני שבחן את התאונה שהתרחשה באריזונה במרץ, המכונית האטה מעט, אבל לא מספיק כדי למנוע פגיעה באיילין הרצברג - שנהרגה במקום; עוד עולה כי "כל המערכות פעלו כשורה, ולא היו הודעות על תקלות"
המכונית האוטונומית של אובר ראתה את הולכת הרגל חוצה את הכביש שש שניות לפני שפגעה בה והרגה אותה – כך קובע דו"ח ראשוני של המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB), שבחנה את התאונה שהתרחשה באריזונה במרץ.
לפי הדו"ח, מערכת הזיהוי ברכב זיהתה את הולכת הרגל, איילין הרצברג בת 49, כ"חפץ לא ידוע, ככלי רכב ולאחר מכן כאופניים". המכונית האטה מעט, אבל לא די על מנת למנוע פגיעה בהרצברג ולא ביצעה בלימת חירום. נהגת הבטיחות האנושית תפסה שליטה על הרכב כשנייה לפני הפגיעה אבל החלה לבלום רק לאחרונה.
"כל ההיבטים של מערכות הנהיגה האוטונומיות פעלו כשורה בזמן התאונה, ולא היו הודעות על תקלות או בעיות", נכתב בדו"ח.
עוד נמסר בדו"ח שבדיקת סמים שנערכה לאחר התאונה זיהתה בדמה של הרצברג מריחואנה ומת', ושהיא לא הביטה לצדדים לפני שחצתה את הכביש.
מאובר נמסר בתגובה: "בחודשיים האחרונה עבדנו בצמוד ל-NTSB. החקירה שלהם ממשיכה, והחלנו בבדיקה משלנו. בשבועות הקרובים נדווח עוד על השינויים שנעשה".
השבוע הפסיקה אובר את ניסויי הרכב האוטונומי שלה באריזונה. בחברה הסבירו שהשאיפה היא לחדש את פעילות מכוניותיה בקיץ הקרוב. לפי ההערכות, אם וכאשר תתבצע החזרת נסיעות הניסוי בכבישי אריזונה אלו יהיו בעלי מסלולי נסיעה מצומצמים יותר ועם פחות תנועת כלי רכב.