דיווח: ליפט תשיק שירות שיתופי של קורקינטים חשמליים
החברה מנהלת מגעים עם עיריית סן פרנסיסקו לקראת השקת השירות, בעודה מפתחת בעצמה קורקינט חשמלי ממותג. בעיר כבר פעילות חברות בתחום זה, ביניהן בירד, ליים וספין - אך כניסת שחקנית גדולה כליפט עשויה למשוך גם מתחרות כאובר
- מחיר השערוריות: צפי להאטה בצמיחת אובר בארה"ב
- דידי צ'ושינג קיבלה אישור לבחון רכב אוטונומי בארה"ב
- דיווח: דידי צ'ושינג תונפק השנה ב-70-80 מיליארד דולר
כמה מיריבותיה כגון Bird, Lime ו-Spin כבר מפעילות קורקינטים חשמליים שיתופיים ברחובות העיר, אך כניסה של מותג מבוסס כליפט יכולה לשנות את פני השוק באופן דרמטי ולסלול את הדרך להגעת שמות גדולים נוספים.
בשלב זה טרם נקבעה רגולציה לקורקינטים השיתופיים בסן פרנסיסקו, ויש לא מעט תושבים שמתלוננים על כך בחודשים האחרונים. שלא כמו שירותי נסיעה שיתופיים אחרים, אין צורך להחזיר את כלי הרכב לתחנות נעילה, וניתן להשאירם בכל מקום ברחבי העיר. משתמשים רבים נוהגים להותיר את הקורקינטים באופן החוסם את המעבר במדרכות. כמו כן ישנם רוכבים שאינם משתמשים בקסדות בטיחות או נוסעים על המדרכות.
אולם הרשויות בסן פרנסיסקו כבר החלו לנקוט צעדים בעניין וכעת חברות המבקשות היתר להפעיל שירות קורקינטים בעיר ייאלצו בקרוב לקבל רישיון מוסדר ולעמוד במספר תנאים: להזכיר לרוכבים להשתמש בקסדה ולהורות למשתמשים להחנות את הכלים באופן שאינו חוסם את המעבר. במסגרת תכנית ראשונית ינפיקו רשויות התחבורה 5 רישיונות בני שנה אחת וחברות יורשו להפעיל עד 1,250 קורקינטים ברחובות סן פרנסיסקו. אם תורחב התוכנית תוכל כל בעלת רישיון להגדיל את מספר הכלים ל-2,500. השבוע ייפתח תהליך הגשת המועמדות.
על פי הדיווחים, שוחח יועץ מטעם ליפט עם גורמים רשמיים בנוגע להגשת בקשה לרישיון, בזמן שהחברה עוסקת בפיתוח הכלים עצמם. אולם בנקודה זו נראה כי החברה עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים וייתכן שאף תחמיץ את מועד הגשת המועמדות, אלא אם תזרז את מאמצי הפיתוח או שהרשויות ירחיבו את התוכנית. ייתכן כי שגם אובר תחליט להפעיל בעיר שירות דומה, באמצעות חברת ג'אמפ המקומית שרכשה בספטמבר.