חברת רכבות ביפן התנצלה על הקדמה "בלתי נסלחת" של 25 שניות ביציאת הרכבת מהתחנה
בעוד שבארץ ובמקומות אחרים בעולם איחור של רכבת הוא לא אירוע נדיר, ביפן אפילו הקדמה בזמנים נחשבת לחרפה. "אי הנוחות הרבה שגרמנו ללקוחותינו היא בלתי נסלחת לחלוטין", נאמר בהודעת ההתנצלות
בכל הנוגע לאיחורים בלוח זמני הרכבות, לכל היותר אפשר לצפות לפעמים להתנצלות על עיכוב בהגעת הרכבת.
אולם ביפן, שבה הרכבות החדישות והאולטרה-מהירות מתגאות בדייקנות ללא פשרות, מסתבר שעזיבת תחנה 25 שניות מוקדם מדי היא חרפה.
- דייקנות גרמנית? רבע מהרכבות במדינה איחרו
- עובדים 3 ימים בשבוע - עובדי הרכבת בצרפת פותחים בשביתה בת 3 חודשים
- ענקית חדשה בתחום הרכבות - לאחר מיזוג סימנס מוביליטי ואלסטום
מוקדם יותר החודש, בתחנת נוטוגאווה במחוז שיגה, יצאה אחת הרכבות לדרכה כמעט חצי דקה מוקדם מהלוח הזמנים שלה – בשעה 7:11:35 במקום ב-7:12.
"אי הנוחות הרבה שגרמנו ללקוחותינו היא בלתי נסלחת לחלוטין", נאמר בהודעת התנצלות מאת חברת הרכבות הארצית של יפן.
על פי הדיווחים באתר ג'פאן טודיי, "הצרות החלו כאשר הכרטיסן ברכבת אקספרס, המגיעה לתחנת נישי אקאשי ב-9:14, סבר בטעות כי על הרכבת לצאת לדרכה בשעה 7:11 ועל כן סגר את דלתות הרכבת בשעה זו. הוא אמנם הבין כי טעה, אך כשסקר את הרציף וראה שאין נוסעים נוספים המבקשים לעלות לרכב, נתן את ההוראה לרכבת לצאת לדרכה 25 שניות מוקדם ממה שהיה צריך, ולא לפתוח ולסגור שוב את דלתות הרכבת, מה שהיה מוודא את יציאתה בדיוק בזמן".
אתר חדשות אחר, סורה ניוז 24 (Sora News 24) מסביר: "ייתכן ש-25 שניות לא נשמע כמשהו המצדיק תלונה, אולם זה ארע ביום שישי בבוקר, כאשר רוב האנשים בדרכם למשרד או לבית הספר".
יותר מזאת, למרות שאירוע כזה נחשב לנדיר ביפן, זוהי הפעם השנייה בתוך 6 חודשים שהוא מתרחש. בנובמבר יצאה רכבת אסקפרס 20 שניות מוקדם מדי מתחנת טסוקבה בטוקיו. גם אז פרסמה חברה הרכבות התנצלות דומה.