$
פרסום ושיווק

בדיקת שוק הטואלטיקה: פער של 14% בין מחירי רשת סופר פארם לרמי לוי

על פי נתוני משרד הכלכלה, בסופר פארם נמצא סל הקניה הגבוה ביותר שעמד על 701 שקל לעומת הסל הנמוך ביותר ברמי לוי שעמד על 615 שקל. בשופרסל דיל עמד סל הקניה של מוצרי הטואלטיקה על 674 שקל, בניו פארם על 663 שקל, וביינות ביתן על 656 שקל

אורנה יפת 13:0915.05.18

בדיקת שוק הטואלטיקה שבוצעה על ידי משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות חשפה פער של 14% בסל מוצרי טואלטיקה בין רשת סופר פארם, לרמי לוי. על פי נתוני משרד הכלכלה, בסופר פארם נמצא סל הקניה הגבוה ביותר שעמד על 701 שקל לעומת הסל הנמוך ביותר ברמי לוי שעמד על 615 שקל. בשופרסל דיל עמד סל הקניה של מוצרי הטואלטיקה על 674 שקל, בניו פארם על 663 שקל, וביינות ביתן על 656 שקל.

 

 

 

 

 

מחלקת בישום, סופר פארם מחלקת בישום, סופר פארם צילום: אסף עברון

 

במוצרים מסויימים נמצאו בבדיקה פערים של עשרות אחוזים. כך בדאורדורנט ג'ילט נמצא פער של 56%, מרכך שיער פנטן - פער של 56%, בדאורדורנט ליידי ספיד סטיק פער של 42% ובסכיני גילוח ג'ילט פער של 33%. בסכיני ג'ילט לדוגמה, המחיר הגבוה ביותר נרשם ביינות ביתן ובשופרסל דיל – 74.90 שקל, והמחיר הנמוך ביותר נרשם בסופר פארם – 50 שקל. ברמי לוי נמכרים סכיני ג'ילט ב- 70 שקל ובניו פארם מבית שופרסל, ב-65 שקל.

 

בדיקת המחירים נעשתה באמצעות מאגר המחירים ואפליקציית פרייסז, בהתאם לנתונים שמעלות הרשתות עצמן למאגר, וכללה 35 מוצרים. בין המוצרים שנבדקו: דאודורנטים (7 סוגים), משחות שיניים (7 סוגים), שמפו (2 סוגים), טמפונים (7 סוגים), מוצרי גילוח (3 סוגים) ועוד. המחירים של מוצרים אלו נבדקו ברשתות השיווק יינות ביתן, רמי לוי ושופרסל וכן ברשתות הפארם סופר פארם וניו פארם, שנמצאת כיום בבעלות שופרסל. המחירים שנבדקו היו מעודכנים לתאריך 7.5.18 ומדובר במחירים בממוצע רישתי (לא כולל סניפים באילת וסניפים מקוונים). כמו כן, הבדיקה לקחה בחשבון מבצעים למעט מבצעי כרטיסי אשראי וחבר מועדון, שלהם יש השפעה על המחיר הסופי בקופה.

 

שוק הפארם הישראלי עובר בשנה האחרונה שינויים על רקע חילופי בעלויות וכניסת שחקנים חדשים. כיום קיימות בשוק זה 4 רשתות פארם עיקריות: סופר פארם, ניו פארם שנרכשה על ידי שופרסל, גוד פארם שנרכשה על ידי רמי לוי וסמארט פארם בבעלות האחים ניסנוב.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר לאור תוצאות הבדיקה: "הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה. אנו במקביל נמשיך לקדם את התחרות ונפעל למול גופים בעלי נתח שוק גבוה המנצלים זאת לגביית מחירים מופרזים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x