מחיר השערוריות: צפי להאטה בצמיחת אובר בארה"ב
חברת המחקר eMarketer ניתחה את השפעת פרשות כתקריות ההטרדה המינית, תביעת וויימו וחקירות השוחד באובר - וקבעה כי ישפיעו על תפוצתה בשוק האמריקאי. המרוויחה העיקרית: ליפט, יריבתה המקומית
- דיווח: הרכב האוטונומי של אובר דרס אישה בגלל תקלת תוכנה
- בעקבות התלונות והתביעות: אובר תבצע בדיקות רקע קפדניות לנהגים
- אובר חשפה עיצוב חדש למונית המעופפת שלה
חברת המחקר התבססה על נתונים כמספרי נסיעות, הורדות וסקרי לקוחות שביצעה ג'יי פי מורגן צ'ייס - והפחיתה את תחזית הצמיחה של אובר לשנים הקרובות; להערכתה, מצפי של יותר מ-51 מיליון משתמשים שינסו את האפליקציה לפחות פעם אחת השנה, נחתכה התחזית לכ-48 מיליון איש. אם יתממש הנתון עדיין יהווה צמיחה של 18% מאשתקד, אם כי עדיין מדובר בצפי נמוך משהיתה מקווה אובר.
המחקר של eMarketer אומד את השפעתן של השערוריות שפקדו את אובר מאז 2016 - עדויות על מדיניות הטרדה מינית וסביבת עבודה מאיימת עבור נשים, חקירה של משרד המשפטים האמריקאי בחשד למתן שוחד לפקידים זרים, התביעה שהגישה אלפבית בטענה לגניבת סודות מסחריים והפשרה על סך 245 מיליון דולר ועזיבתו של המנכ"ל המייסד טראוויס קלאניק. כמו כן, לאלו גם התווספה פרשת דליפת הנתונים האישיים של עשרות מיליוני משתמשי ונהגי אובר והסכה דמי השתיקה שסגרה החברה עם האקר מקליפורניה כדי להשאיר כישלון אבטחתי במחשכים. אובר סירבה להגיב לדיווח.
ומנגד, ליפט ממשיכה לגדול והוסיפה במהלך אותה תקופת זמן יותר מ-160 ערים חדשות. על פי נתוני חברת המחקר, ליפט מחזיקה כיום יותר מ-35% משוק הנסיעות השיתופיות ובחלקים מסוימים של אמריקה היא חוצה את ה-40% . אי אפשר של לייחס ולו חלק מההצלחה שצוברת ליפט בתחרות עם השחקנית הוותיקה ממנה לכתם העיקש שדבק באובר וגם רחוק מלהיעלם בינתיים.