רגע לפני האקזיט מייסד לופ קומרס סיכם: "מסע פראי ונפלא"
החברה הישראלית שמבקשת לשנות את שוק קניית המתנות נרכשה ביותר מ-250 מיליון דולר. בפוסט שכתב רועי ארז מתוארת הדרך שעברו והשאיפות שלא בהכרח כיוונו לשיק הבלתי מבוטל שקיבל
רועי ארז, אחד ממייסדי חברת לופ קומרס שנמכרה לחברה סינכרוני האמריקנית פירסם אמש פוסט בחשבון הלינקדין שלו. בדברים שכתב, ארז סיכם את המסע שהוא ושותפו אלכס סירוטה עברו מהקמת החברה ועד למכירתה לסינכרוני. הכותרת של המאמר הייתה משחק מלים שאומר שלתת מתנות זה אכן מתגמל.
- אקזיט מרשים ללופ קומרס: נמכרת ביותר מ־250 מיליון דולר
- חברת Optimove רוכשת חטיבה מ-PowerInbox
- הפלישה ממזרח תשנה את ההייטק האמריקאי
"לפני חמש שנים התחלנו אלכס ואני את המסע הפראי והנפלא. היה לנו רעיון וחזון לחוויה מהורהרת יותר, רגשית ומתגמלת כשמדובר בקניית מתנות. העלאת רכישה מסחרית מעסקה 'טהורה' לחוויה מענגת".
עם זאת, לדברי ארז השאיפה שלו ושל סירוטה עברה מעבר לרצון לשפר את חוויית הרכישה של מתנות. "היה לנו רצון לשנות בצורה מהבסיס בעיות שיש בתחום המסחר מלמטה למעלה. אדם לא יכול לרכוש מוצר מבלי שהוא בוחר כל אלמנט בו – כמו צבע וגודל, אדם לא יכול לקנות מבלי שיש לו את כתובת המשלוח של מקבל המתנה, אדם לא יכול היה לקנות מתנה פיזית למישהו באותו היום ועוד".
"ואז הבנו, עולם המסחר אינו מבחין בין רכישת מתנה לעצמך לבין רכישת מתנה לאחרים, עובדה שרבים בשרשרת המזון של עולם המסחר מפספסים", הסביר המייסד. "לכן, הרבה פחות מתנות מנרכשות, הרבה פחות עסקאות נסגרות, הרבה מתנות נשלחות בעלויות שילוח גבוהות מאוד, ההחזרים והחלפות עולים הון לסוחר וחוסר עצום במידע על רוכש המתנה וצרכיו".
ארז הסביר כי בעידן דיגיטלי כמו זה שאנחנו מצויים בו היום, בו ניתן לשלם לחברים ומשפחה בעזרת טקסט, חייבת להיות דרך טובה יותר לייעל את המסחר עבור קניות של אחרים עבור אנשים אחרים. "מתנות משמעותיות יכול להיות מועברות בזמן אמת, הטכנולוגיה יכולה לעזור לספק את הפתרון האולטימטיבי, תוך פתיחת יכולות חדשות והזדמנויות צמיחה עבור כל המעורבים. אז למה לא לסחוב את הסחורה? ראינו הזדמנות להפוך את כל התעשייה, במקום לבנות פתרונות לדבוק בכללים ומגבלות שלה. החלטנו לאתגר את הסטטוס קוו של שוק המסחר הרב-טריליוני דולר".
במערכת GiftNow שפיתחו בלופ קומרס, שעל רכישתה ביותר מ-250 מיליון דולר דיווחנו היום, כל אדם יכול היה לרכוש מתנה בלי לדעת מה המידה של מקבל המתנה, מה הסטייל שהוא אוהב או הצבע האהוב עליו.
ארז תיאר את הרעיון בכך שרוכשי מתנות שולחים את ההתראה על המתנה באמצעות מייל או טקסט, מדיה חברתית כלשהי. מקבלי המתנה מקבלים התראה שיש להם מתנה שמחכה להם. הוא יכול לפתוח את המתנה ואז לבחור מה הוא בדיוק רוצה, להחליף לשנות להוסיף ואז לקבל את המתנה אליו במשלוח מהיר.
עד היום גייסה החברה שהוקמה ב־2012 כ־29 מיליון דולר. לאחר הרכישה תמשיך לופ קומרס לפעול כיחידה עצמאית בתוך החברה הרוכשת סינכרוני.