לא באמת אנושית: הבינה המלאכותית של גוגל תזדהה בשיחות
מוקדם יותר השבוע הציגה ענקית האינטרנט את שירות ה"דופלקס" שיאפשר לסייעת הקולית של החברה להתקשר במקום המשתמשים לנתוני שירות; החשיפה עוררה אי-נוחות מאחר שלא ניתן היה לזהות שמדובר בתוכנה
- גוגל מביאה יכולות מציאות מוגברת למפות ולמצלמות הסמארטפונים
- האם בינה מלאכותית תציל את הסוללה שלך מלהיגמר כל כך מהר?
- גוגל קנתה את Velostrata הישראלית ב-100 עד 200 מיליון דולר
מוקדם יותר השבוע הציגה גוגל את שירות ה"דופלקס" שיאפשר לסייעת הקולית של החברה, האסיסטנט, להתקשר במקום המשתמשים לנתוני השירות ולנהל שיח כאילו היתה אנושית. כך, באמצעות פקודה פשוטה לאסיסטנט, הפיתוח של גוגל ייתר עבורינו את הצורך להתקשר ולקבוע תור למסעדה, המספרה ושאר העסקים שעדיין נותרו ללא ניהול ומענה אלקטרוני מתקדם.
מאז יום שלישי בו הוצגה הטכנולוגיה עסקו בעולם הטכנולוגיה ובתקשורת בחוסר הנוחות שליווה את ההתלהבות ופעירת הפה של הצופים בתצוגת התכלית של הבינה המלאכותית בשיחה עם פקידת מספרה אנושית. תזוזתיות בלתי נעימה בכיסא שנבעה מההבנה שאותה פקידה אינה מסוגלת לזהות שמדובר בתוכנה ממוחשבת בצידו השני של הקו, ועוד יותר מכך שלולא ההקשר גם אנחנו בבית לא היינו מזהים ושלא נדע לזהות בעתיד הקרוב.
על מנת להוריד מהחששות ותחושת הנחיתות שהציפה את הציבור שנחשף לפיתוח המדהים של גוגל. דוברת החברה הסבירה כי השיחה שהושמעה בכנס הייתה תצוגה מוקדמת בלבד ובעתיד גוגל מתחייבת ליידע את חבריה של האסיסטנט לשיחה כי מדובר בתוכנת מחשב. "אנו מבינים ומעריכים את הדיון סביב ה'דופלקס'. כפי שאמרנו מההתחלה, השקיפות בטכנולוגיה חשובה. אנו מעצבים את התכונה הזו עם גילוי נאות מובנה, ואנו נוודא שהמערכת תזדהה כראוי, כשמה שהצגנו בכנס היה הדגמה טכנולוגית מוקדמת, ואנו מצפים לשלב משוב תוך כדי פיתוח המוצר".
על מנת להמחיש את תחושת חוסר הנוחות והחששות שעלו מהיכולות המתקדמות שהפגינה הבינה המלאכותית של גוגל, בין היתר כשהיא יודע להשמיע מחוות אנושיות כדוגמת "האה" ו"אהמ" בעת המתנה, יש כבר מישהו הפיקו פארודיה על העניין. כך, יש מי שצופים איך תראה שיחה בין הבת להוריה בעוד זמן מה.