חברת Perceptive AI גייסה 1.5 מיליון דולר
החברה פיתחה פלטפורמה לשימור לקוחות שמאפשרת לזהות אוטומטית אנשים שצפויים לעזוב מוצרים ושירותים. את סבב הגיוס הובילה קרן Meron והשתתפה בו קרן Scopus
- חברת הנדל"ן-טק Localize גייסה 8 מיליון דולר
- חברת הסייבר SafeBreach גייסה 15 מיליון דולר
- חברת Tailor Brands גייסה 15.5 מיליון דולר
Perceptive AI פיתחה מערכת שנועדה לחזות עבור ארגונים אילו לקוחות עשויים לעבור למוצרים אחרים או לרכוש מוצרים חדשים בהתראה של חודשים מראש. המערכת מאפשרת להעריך מדוע צפוי הלקוח לעזוב ומה ניתן לעשות כדי לשמר אותו ולצמצם שיעורי נטישה. היא מיועדת למחלקות הלקוחות בארגונים בעלי מוצר במודל תוכנה כשירות.
החברה הוקמה ב-2017 על ידי היזמים גיא שחר, נועם אקרמן ועידן מיכאלי. שחר ואקרמן הכירו במסגרת תוכנית Zell ליזמות במרכז הבינתחומי בהרצליה, ומיכאלי הוביל את המחקר והפיתוח בתחום הבינה המלאכותית בחברת Dynamic Yield ב-4 השנים האחרונות.
לדברי שחר, תחום ה-Customer Success הוא תחום חשוב ביותר הנמצא בצמיחה משמעותית בארץ ובעולם. חברות רבות סובלות מנטישת לקוחות, דבר שניתן היה למנוע בעזרת זיהוי מוקדם. כיום, נעזרות חברות משתמשות בכלים שנשענים על חוקים ידניים לזיהוי לקוחות שמצריכים תשומת לב מיוחדת - מה שלרוב לא מניב תוצאות מספקות. "הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחנו מבוססת על אינטליגנציה מלאכותית שתפורה לבעיה אותה אנו פותרים, ומאפשרת זיהוי מוקדם ואוטומטי של לקוחות. התוצאה היא שהמערכת שלנו מניבה אחוז דיוק גבוה יותר בצורה מהותית ממה שקיים היום בשוק, מה שמאפשר לחברות להגדיל משמעותית את שורת הרווחים", אמר.
לירון עזריאלנט מ-Meron הוסיפה: "חברות משקיעות יותר בשימור של לקוחות מאשר אי פעם. בינה מלאכותית תשנה באופן מהותי את הדרך בה חברות מתמודדות כיום עם הבעיה ע"י ניתוח כמויות עצומות של מידע והסקת מסקנות מהירה. Perceptive AI תסייע לחברות לעבור את המכשול הגדול ביותר שקיים כיום לחברות SaaS בצמיחה - שימור והרחבת בסיס הלקוחות בצורה היעילה והמשתלמת ביותר".